Polarisatie- en ND-filters

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Skipper79

New Member
Lid geworden
29 sep 2016
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Amersfoort
Inmiddels een half jaar vlieg ik met een DJI P3P en heb aardig wat algemene foto's en filmpjes gemaakt. Tijd nu om wat meer te focussen op de kwaliteit van beelden.
Wat zijn de ervaringen met bijv. Polarpro filters; wat voegen deze toe? Is het de investering waard?
 
Ik gebruik de PolarPro ND8 en ND16 polarized filters eigenlijk altijd als de zon schijnt. De resultaten zoals in onderstaand filmpje lijken me niet overdreven. Of dit de investering waard maakt voor jou zal je zelf moeten bepalen.
 
Ik heb een vraag:
Voor het instellen van het effect van een polar filter moet er aan een ring gedraaid worden. Is er iets voor de DJI Phantom 3a om tijdens de vlucht de ring te bedienen?
 
Ben bang dat dit de enige oplossing is die ik hiervoor ken:
large_13584344499319.jpg

Zonder dollen: Ik ben bang dat je de polar filter op de grond moet instellen, voordat je opstijgt.
 
ND filters zijn wat mij betreft noodzaak als je met je drone serieus aan de slag wilt met video en/of foto. En inderdaad: aan de grond beoordelen en de juiste filter plaatsen. Hier heel helder uitgelegd:
 
Ben bang dat dit de enige oplossing is die ik hiervoor ken:
large_13584344499319.jpg

Zonder dollen: Ik ben bang dat je de polar filter op de grond moet instellen, voordat je opstijgt.

Je hebt gelijk Jeroen, dat wordt even wennen. Ben gewend aan een Canon 5D mark II, waar je alles real-time ziet.
 
De ND2 gebruik ik niet zo veel. 'S Morgens vroeg of later op de dag.

In een foliesetje gebruik ik hem als "stapel-waarde" i.c.m. een polarfilter.