Politie en drones, een bizar verhaal...

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik werk zelf bij de politie en ik vind het een vreemd verhaal.

Wat ik wel onlangs intern vernam is dat de dienst telefoons een handige app krijgen met alle wetgeving.
Als je gecontroleerd zou worden kan via je bsn nr worden gecontroleerd bij de rdw of je een vliegbewijs hebt en een registratie.
Via de locatie/bps kan bepaald worden of je ter plekke wel mag vliegen.
Aan de hand van het registratie nr kan gezien worden wel of geen vliegbewijs nodig....

Gezien dit wordt handhaven een stuk makkelijker. Maar de gemiddelde politieman/vrouw heeft er de ballen verstand van
De hobbyist zoals ik heeft zich wel in meer of mindere mate verdiept in de regelgeving.
Maar die zal een drone pilot met een heel andere mindset benaderen. Zoiets als motorrijders (onder elkaar)

Is het al bekend met welke dronekaart de politie gaat werken? Zodat wij die ook kunnen gebruiken en op 1 lijn dan zitten?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: HPT en Klaaz
ik vind het een vreemd verhaal.
Volledig mee eens, eenrichtingsverhaal. Ik zou de andere kant wel eens belicht willen zien alvorens überhaupt te kunnen concluderen dat dit Nederland op zijn smalst is. Pure sensatiejournalistiek.
 
Als je gecontroleerd zou worden kan via je bsn nr worden gecontroleerd bij de rdw of je een vliegbewijs hebt en een registratie.
Maar ik neem aan dat je als politieman/-vrouw bij de RDW voorlopig enkel alleen maar kunt checken of een in Nederland behaald vliegbewijs geregistreerd staat, en niet of het vliegbewijs mogelijk in het buitenland behaald is.
De databases zijn immers onderling nog niet gekoppeld. Hoe zullen handhavers daarmee omgaan?
 
Wat ik wel onlangs intern vernam is dat de dienst telefoons een handige app krijgen met alle wetgeving.
Als je gecontroleerd zou worden kan via je bsn nr worden gecontroleerd bij de rdw of je een vliegbewijs hebt en een registratie.
Via de locatie/bps kan bepaald worden of je ter plekke wel mag vliegen.
Aan de hand van het registratie nr kan gezien worden wel of geen vliegbewijs nodig....
Dat bedoel ik. Dat moet in deze moderne tijd toch niet zo moeilijk meer zijn.
Ook voor de Politie niet. ;)
 
Is het al bekend met welke dronekaart de politie gaat werken? Zodat wij die ook kunnen gebruiken en op 1 lijn dan zitten?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Geen dronekaart.
De gsm bepaalt automatisch de locatie en geeft aan legaal of geen legale plaats om te vliegen
 
Maar ik neem aan dat je als politieman/-vrouw bij de RDW voorlopig enkel alleen maar kunt checken of een in Nederland behaald vliegbewijs geregistreerd staat, en niet of het vliegbewijs mogelijk in het buitenland behaald is.
De databases zijn immers onderling nog niet gekoppeld. Hoe zullen handhavers daarmee omgaan?

Alleen of je een vliegbewijs hebt.
Het is immers niet relevant in welk europees land je hebt hebt behaald....als je het maar omzet naar een nl vliegbewijs..
De app komt volgende maand en is en blijft nog in ontwikkeling...het is bedoeld als handige tool voor de politieman die toevallig tegen een drone situatie aanloopt. Nochtans denk ik dat handhaven of controles zo je wilt alleen plaats vinden bij klachten...er worden andere prioriteiten gesteld.....mijn advies....mocht je gecontroleerd worden, houd er dan rekening mee dat degene die jou controleert er waarschijnlijk minder van af weet dan jijzelf...
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Het is immers niet relevant in welk europees land je hebt hebt behaald....als je het maar omzet naar een nl vliegbewijs..
Dat klopt niet helemaal. Een EU vliegbewijs dat je in een ander EU land haalt hoeft niet 'omgezet' te worden naar een Nederlands vliegbewijs. Zo heb ik in Ierland een bewijs gehaald voor Open categorie A1/A3, en dat is hier zonder meer geldig. Probleem is alleen dat Nederlandse handhavers niet kunnen inloggen op het registratiesysteem van de Ieren, maar da's weer een ander verhaal.
 
Ik vind het een ongeloofwaardig verhaal. Als er geverbaliseerd is, dan is 'r een kopie gegeven aan de overtreders. Die kopie? Is die er?
 
Ik vind het een ongeloofwaardig verhaal. Als er geverbaliseerd is, dan is 'r een kopie gegeven aan de overtreders. Die kopie? Is die er?
Het klopte wel op meer dingen niet.. De verbalisant wilde ook zijn naam geven of legitimatie tonen, zover ik me kon herinneren.
 
Agent is verplicht zijn legitimatie te tonen...klopt veel niet aan dit verhaal.
 
Agent is verplicht zijn legitimatie te tonen...klopt veel niet aan dit verhaal.
Zeg eens even waar in het orginele verhaal staat dat de Agent zijn ID/Legitimatie niet wilde tonen? Ik zie dat niet in:

 
Status
Niet open voor verdere reacties.