Politie looft beloning van 56.000 euro uit voor gouden tip Gatwick-dronepiloot

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
4.882
Waarderingsscore
2.163
Punten
113
Leeftijd
58
Locatie
Utrecht
De Britse politie looft een beloning van 56.000 euro uit voor de gouden tip die autoriteiten leidt naar de piloot die woensdag zeker twee drones zo dicht op vliegveld London Gatwick vloog dat het luchtverkeer tot driemaal toe stilgelegd moest worden in een periode van drie dagen.

Bron: Tweakers
 
De man en de vrouw, die opgepakt waren, zijn weer vrij gelaten. Er is geen verdenking meer tegen hen. Blijft een mysterie, zijn ook nooit foto’s of video’s geplaatst, waarop drones te zien waren.
Niet dat ik enige twijfel heb, maar toch.

Bron. NOS nieuws


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ah, die twee waren het dus blijkbaar niet. Ik heb wel een (erg wazig, portrait geschoten) filmpje gezien waarop duidelijk iets verlicht boven het vliegveld beweegt. Daar is inderdaad niet duidelijk te zien dat het om een drone gaat en dat het echt de donkere lucht boven Gatwick is..
 
Ah, die twee waren het dus blijkbaar niet. Ik heb wel een (erg wazig, portrait geschoten) filmpje gezien waarop duidelijk iets verlicht boven het vliegveld beweegt. Daar is inderdaad niet duidelijk te zien dat het om een drone gaat en dat het echt de donkere lucht boven Gatwick is..
Sinds de komst van de drone worden er geen ufo-meldingen meer gedaan. Alles wat in de lucht gespot wordt is gelijk een drone. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Dat hele Gatwick-verhaal wordt steeds gekker. Vond het al vreemd dat er nergens duidelijke beelden waren als er zoveel met drones gevlogen zou zijn dat een vliegveld drie dagen dicht zou moeten. Ik ben er nu helemaal klaar mee... The Gatwick Drone Story Just Got Even Weirder
 
De Britse politie looft een beloning van 56.000 euro uit voor de gouden tip die autoriteiten leidt naar de piloot die woensdag zeker twee drones zo dicht op vliegveld London Gatwick vloog dat het luchtverkeer tot driemaal toe stilgelegd moest worden in een periode van drie dagen.

Bron: Tweakers
Die hele aanpak van het drone-probleem daar boven Gatwick getuigt toch van een onvoorstelbaar amateurisme van de bewakers van dit vliegveld. Als er drones in het donker boven een vliegveld hangen kun je met een nachtkijker volgen waar die dingen naar toe moeten vliegen als hun accu's leeg raken. Als de piloten met een FPV bril vliegen zitten ze ver weg maar met een kijker kun je toch wel zien in welke richting ze wegvliegen. Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om te achterhalen waar ze zitten? En als je de plaats ongeveer weet kun je met buurtonderzoek wellicht de dader(s) achterhalen...……..En dan die ongebruikte mogelijkheid om die dingen gewoon uit de lucht te knallen!