Politiehelikopter?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

FliHiCP

New Member
Lid geworden
8 aug 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
45
Locatie
Amsterdam
Hi guys
Heb sinds een paar dagen een Mavic Pro, waar ik elke avond wat vlieg in een rustige straat op hoogte onder de 10 m. Helaas is dit officieel niet toegestaan in Amsterdam, vanwege de nabijheid van schiphol. Al 3 dagen op een rij vliegt er een politiehelikopter over. Deze vliegen wel vaker in de buurt, maar het valt nu wel op.
Is het mogelijk dat deze op de uitkijk zijn naar drones? Ik kan me voorstellen dat ze deze wel kunnen zien als ze in de buurt zijn, het lijkt me alleen heel sterk dat ze deze ook van een afstand waar kunnen nemen en dus mijn kant op komen.
Wordt ik paranoide, of is het wel slim om elke keer even naar binnen te gaan.


p.s. klopt, ik kan ook ergens gaan vliegen waar het wel mag. Maar het is toch wel makkelijk om het even voor de deur te doen. Heb maar een batterij en ben wel even bezig om buiten de schiphol cirkel te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PaulieWaulie
Wordt ik paranoide, of is het wel slim om elke keer even naar binnen te gaan.
Ik denk dat het 't slimst is om naar binnen te gaan en niet meer buiten te komen. Er kan elk moment een politieauto je straat in komen rijden. Misschien hangen er al verborgen camera's in je straat. Ik wil je niet nog meer paranoide maken, maar je weet het maar nooit.
 
Klopt, dat is natuurlijk het beste.
Maar ik zal toch niet de enige zijn die ook wel even z'n tuin van boven wil bekijken, of het dak inspecteren. Als er dan 3 keer op een rij, na 10 min een helikopter boven je hangt, dan blijft dat wel gek.
 
Ik neem aan dat jullie door hebben dat mijn reactie niet serieus was.
Jawel hoor, dat had ik door. Mijn opmerking was ook bedoeld voor de starter van dit bericht, FliHiCP.
 
Maar ik zal toch niet de enige zijn die ook wel even z'n tuin van boven wil bekijken, of het dak inspecteren
Nee helaas ben je niet de enige. Maar als anderen hun drone kwijtraken of ergens tegenaan vliegen, doe je dat toch ook niet.
 
Is het mogelijk dat deze op de uitkijk zijn naar drones? Ik kan me voorstellen dat ze deze wel kunnen zien als ze in de buurt zijn, het lijkt me alleen heel sterk dat ze deze ook van een afstand waar kunnen nemen en dus mijn kant op komen.

Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk. Bovendien denk ik dat de meeste helikopterpiloten juist zorgen dat ze wegkomen zodra er een drone gesignaleerd wordt, bang als ze zijn dat een botsing catastrofale gevolgen kan hebben. Los daarvan vraag ik me af of een Mavic Pro van bovenaf gezien goed zichtbaar is.