Potentiele nieuwe drone-eigenaar

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Martin Mulder

New Member
Lid geworden
7 feb 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
51
Locatie
IJsselstein
Hoi allemaal,

ik ben nieuw op het gebied van drones en me zeer sterk aan het orienteren om een Mavic-Air aan te schaffen. We gaan komende zomer met de camper door Noord-West Amerika en Vancouver Island (Canada) reizen en wil daar mooie films en foto's maken van zowel de grond als vanuit de lucht. Een GoPro en DSLR heb ik al maar de lucht is nog nieuw voor me. Ik weet inmiddels uit de diverse websites dat je in Amerika niet overal mag vliegen (Nationale parken bijvoorbeeld) maar ben nog wel op zoek naar ervaringen van anderen wat er dan wel mag. Dus ik hoop hier veel ervaringen te kunnen lezen en delen.

Bedankt alvast voor jullie reacties en ervaringen delen


Martin
 
Welkom Martin,

Voor de VS kun je de B4UFLY applicatie, beschikbaar op iOS en Android, gebruiken om zowel op locatie als op voorhand te checken of je ergens wel of niet mag vliegen. Wordt ook actief voor gepromoot door de Amerikaanse FAA, dus ik neem aan dat die redelijk kloppend en up-to-date is: B4UFLY Mobile App. Ik heb vorig jaar mijn drone bewust thuisgelaten omdat ik voornamelijk Nationale- en Staats Parken heb bezocht. Maar indien je ook veel tijd buiten die parken zal doorbrengen kan het zeker lonen om 'm in te pakken!

Of er voor Canada een soortgelijke kaartbeelden beschikbaar zijn durf ik niet te zeggen, maar ongetwijfeld wel. Let wel dat Canada onlangs nieuwe wet- en regelgeving heeft gepubliceerd die vanaf 1 juni dit jaar actief zal zijn. De exacte strekking daarvan durf ik je zo niet geven, maar ik meen wel te hebben begrepen dat de nieuwe regels strenger zijn dan het huidige stelsel. Zo zou er sprake zijn van een verplichte registratie én het verplicht volgen een online training/examen. Ik meen alleen dat dat examen uitsluitend voor Canadezen beschikbaar is, en dus niet voor toeristen uit het buitenland bijvoorbeeld. Daarvoor zul je een Special Flight Operations Certificate moeten aanvragen en die wordt alleen afgegeven indien je al een bestaande beschikking (ROC-Light) of certificaat (RPA-L) kunt overhandigen én dat door de autoriteit daar zal worden erkend: Applying for a Special Flight Operations Certificate (current rules) - Transport Canada.
 
welkom Martin en veel vliegplezier tijdens je vakantie.
 
Dank voor de eerste reacties en tips, ik kan niet wachten om nog meer te lezen en uit te zoeken.
@wdejager: die Mavic Air review had ik inderdaad al gelezen en de kostenoverweging met de Pro 2 is inderdaad een lastige maar vindt het prijsverschil nog wel erg groot voor een starter.
De tips voor de FAA ga ik nog eens goed bekijken nadat ik heb gekocht maar goed te weten dat er voldoende plekken overblijven buiten de parken om te filmen.