Primeur Fimi X8 Mini [250g]

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik vraag me wel af of deze drone in de standaard uitvoering in de C0- of de C1- drone klasse terecht komt. Want de pro-batterij houdt hem weliswaar onder de 250 gram, maar of daarop de typegoedkeuring gebaseerd wordt betwijfel ik.
Daar zal ongetwijfeld over nagedacht zijn. In de officiële specificaties staat immers die 245 gram vermeld. Wat exact de logica achter die verschillende batterijen is is voor mij vooralsnog ook een raadsel.
 
Ik heb Fimi toch eens de vraag voorgelegd van de batterij en het gewicht volgens de drone regelgeving.

Kreeg het volgende antwoord terug

Thanks for your email.
Our engineer will check the new European drone regulations.


Overigens staat hij nu ook bij Banggood, alleen de daar genoemde prijs klopt niet met die van de wedstrijd, waarbij je de prijs moet raden en aangegeven wordt dat dit de prijs is: $3?9
Banggood

Ik zag daar in de specs overigens ook nog de overdrachtsnelheid van:
Max bitrate: 100Mbps
 
De Pro (245gram) word voor de EU en de standaard voor landen met andere regulering ( bijv. Japan)

Verzonden met mijn M2002J9G en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Overigens staat hij nu ook bij Banggood,
Ik zou een bestelling bij Banggood ten aller tijde vermijden, de officiële FIMI store is betrouwbaar. Daar kun je zien hoeveel ze er op voorraad hebben.

Een ander dingetje is dat je op dit moment enkel in het wit en met de de standaard batterij kan bestellen, of vergis ik mij hierin ?
Ik wil natuurlijk wel een oranje exemplaar :). Hopelijk veranderd dit nog voor 6 April.
 
Een ander dingetje is dat je op dit moment enkel in het wit en met de de standaard batterij kan bestellen, of vergis ik mij hierin ?
Die oranje is inderdaad wel gaaf!
Maar ook de batterij kan wel eens belangrijk worden vanwege het gewicht!
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Je moet idd de Pro variant hebben wil je in C0 [245g] terecht komen. Op zich ook niet zo'n probleem om de pro batterij er later bij te bestellen natuurlijk.
 
De prijzen zijn nog te raden, maar deze bundels hebben wel een vaste (tijdelijke?) prijs?
Ik ben n og wel benieuwd naar de Pro batterij en eventuele C-classificatie op deze drone...


29-3-2021 13-04-58.png

En niet echt nieuwe informatie, maar volgens mij is deze website net in de lucht/compleet (of ik heb hem gemist...)
Fimi X8 Mini website
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een Cx label niet aan de orde is. Maar met de Pro accu maakt dat niet uit, want je valt dan nu en na 1-1-2023 in Open subcategorie A1.