Primeur Fimi X8 Mini [250g]

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

rcee

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
27 jul 2019
Berichten
1.871
Waarderingsscore
703
Punten
113
Leeftijd
57
Locatie
1422
Er gaan sterke geruchten rond dat er mini versie van de populaire Fimi X8se aan zit te komen genaamd Fimi X8M.
Op 28 december is reeds de app genaamd Fimi Navi mini in de android store verschenen.


Releasedatum 6 April 2021

F0.jpg
F1.jpg
F2.jpg
F3.jpg
F4.jpg
F5.jpg
F6.jpg
f7.jpg
F8.jpg
Fimi Mini 16.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Meer info:

Mini Facts.png
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
En mogelijk met 4K 60 FPS:

-<string-array name="x8m_video_resolution">
<item>1080P 30FPS</item>
<item>1080P 25FPS</item>
<item>720P 60FPS</item>
<item>720P 50FPS</item>
<item>720P 30FPS</item>
<item>720P 25FPS</item>
<item>4K 60FPS</item>
<item>4K 50FPS</item>
<item>4K 30FPS</item>
<item>4K 25FPS</item>
<item>4K 24FPS</item>
<item>2.7K 60FPS</item>
<item>2.7K 50FPS</item>
<item>2.7K 30FPS</item>
<item>2.7K 25FPS</item>
<item>2.7K 24FPS</item>
<item>1080P 240FPS</item>
<item>1080P 200FPS</item>
<item>1080P 90FPS</item>
<item>1080P 75FPS</item>
<item>1080P 60FPS</item>
<item>1080P 50FPS</item>
<item>1080P 24FPS</item>
<item>720P 240FPS</item>
<item>720P 200FPS</item>
<item>720P 120FPS</item>
<item>720P 100FPS</item>
 
Laatst bewerkt:
Dat de dji mini 3 maar een 4K 60p camera krijgt! Dan wordt het helemaal een verkoopkanon. Uiteraard dan wel onder de 250 gram.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Update: Nieuwe foto toegevoegd aan de startpost.
 
Ik ben toch wel erg benieuwd, maar na de eerste geruchten is het nog een beetje stil gebleven...

Op de foto/render zit een klein oogje of sensor naast de camera lens. Zou dat het genoemde laser focus systeem zijn?
 
maar na de eerste geruchten is het nog een beetje stil gebleven...
Fimi introduceert nieuwe drones meestal rond maart / april. Dat is ook de beoogde release periode voor de Fimi X8 mini Het zal niet lang meer duren vermoed ik.
 
Ziet er in beginsel leuk uit! Ik ben heel benieuwd naar de eerste reviews.
 
Laatst bewerkt:
Release op 6 April volgens deze bron. Fimi zelf meld 'zeer binnenkort'. Dus dat zal wel kloppen. Ik ben benieuwd!
 
24-3-2021 13-00-16.png

En als je daarop klikt, de nodige extra info:
FIMI X8 MINI

Veel interessante info, ziet er wat mij betreft erg interessant uit.

Dit is wel even een aandachtspuntje wat betreft het gewicht en de 250 gram:
1616588128297.png

Het zou best kunnen dat de DJI mini 2 beter vliegt en mooiere beelden maakt en we moeten eerst maar eens de eerste tests zien, maar voor mij persoonlijk is dit een erg interessant alternatief!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Alle informatie is beschikbaar inmiddels, ik heb ALLE foto's toegevoegd aan de startpost [klik hier].

Het ziet er zeer goed uit allemaal, vooral de 'oranje' variant is een pareltje om te zien.
Opmerkelijk is inderdaad de varianten in de batterijen en dan vooral dat de lichtere batterij een langere vliegtijd heeft.
Mooi is ook de 4K HDR optie waarvoor ook de H265 Codec ondersteund wordt, alleen hierdoor wordt de drone al de moeite waard.

Releasedatum wordt idd 6 April!

FIMI MINI .jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me wel af of deze drone in de standaard uitvoering in de C0- of de C1- drone klasse terecht komt. Want de pro-batterij houdt hem weliswaar onder de 250 gram, maar of daarop de typegoedkeuring gebaseerd wordt betwijfel ik.
 
Ik vraag me wel af of deze drone in de standaard uitvoering in de C0- of de C1- drone klasse terecht komt. Want de pro-batterij houdt hem weliswaar onder de 250 gram, maar of daarop de typegoedkeuring gebaseerd wordt betwijfel ik.
Ja, dat is nog iets.... Er van uit gaand dat deze inderdaad al een C label gaat krijgen.

Overigens begrijp ik iets nog niet met het gewicht. Ik begreep dat men voor de klasse bepaling uitgaat van het MTOW.
Dat zou het maximale gewicht zijn waarbij de fabrikant nog een stabiele vlucht garandeert. Dan zou de DJI Mini 2 met de meegeleverde propguards van DJI ook boven de 250 gr komen.....

Is een oranje drone trouwens beter te zien in de lucht onder verschillende omstandigheden?
 
Laatst bewerkt: