Probleem Batterij Mavic 3 Pro

NotCorr Drone Service

Active Member
Lid geworden
7 jun 2021
Waarderingsscore
233
Punten
43
Leeftijd
56
Tijdens het opladen van een van mijn batterijen knipperde het 1e & 3e ledje heel snel.
Accu was nagenoeg leeggevlogen en na circa 15 minuten rust in de laadhub geplaatst.
Het leek erop dat hij niet werd opgeladen, ik heb hem uit de laadhub gehaald en met het indrukken van de aan/uit knop reageerde hij totaal niet meer.
Na terugstoppen in de laadhub gebeurde er ook niets meer.
Toen ik later thuis was drukte ik de aan/uit knop nogmaals in en toen gaf hij aan dat hij 3/4 vol was geladen.
Heeft iemand dit al meegemaakt en is de oorzaak bekend?

PS: weet iemand waar de kleinere drukknopjes (rood omcirkeld op foto) op de zijkant van de batterij voor dienen?

Bijlagen

• IMG_2516_1600x1200.JPG
    IMG_2516_1600x1200.JPG
    584,9 KB · Weergaven: 10
PS: weet iemand waar de kleinere drukknopjes (rood omcirkeld op foto) op de zijkant van de batterij voor dienen?
Volgens mij wordt de accu daarmee vastgeklemd in de drone. Druk maar eens op de knopjes (op de foto links van de rode cirkel) waarmee je de accu loskoppeld van de drone, dan zie je die andere knopjes bewegen.
Jouw probleem trouwens nog niet meegemaakt.

Volgens mij wordt de accu daarmee vastgeklemd in de drone. Druk maar eens op de knopjes (op de foto links van de rode cirkel) waarmee je de accu loskoppeld van de drone, dan zie je die andere knopjes bewegen.
Jouw probleem trouwens nog niet meegemaakt.

Dat is het, had nog niet gezien dat de grote knop de kleintjes liet bewegen.

Mavic 3 Pro FMC - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Was hij toevallig nog warm? Als je bv net hebt gevlogen, en de accu is nog warm en je stopt hem dan de lader dan weigert hij te laden omdat de temperatuur te hoog is.

Heb dat op vakantie regelmatig. Op vakantie hou ik altijd mijn accu’s vol door na elke langere vlucht meteen te laden, en soms is de accu dan te warm.

Als ze te koud zijn laadt hij ook niet..

Mavic 3 - Most recent video on YouTube: North & West Iceland

Was hij toevallig nog warm? Als je bv net hebt gevlogen, en de accu is nog warm en je stopt hem dan de lader dan weigert hij te laden omdat de temperatuur te hoog is.

Heb dat op vakantie regelmatig. Op vakantie hou ik altijd mijn accu’s vol door na elke langere vlucht meteen te laden, en soms is de accu dan te warm.

Als ze te koud zijn laadt hij ook niet..

Mavic 3 - Most recent video on YouTube: North & West Iceland

Log even nagekeken.
Temperatuur was circa 16 graden, vluchtduur was 30 minuten.
Zoals altijd leg ik na de wissel de batterij “vrij” in de kofferbak en na circa 15 minuten stop ik hem dan in de laadhub.

Ik hou het morgen even goed in de gaten als ik hem weer oplaad.

Na een vlucht van bijna 25 minuten de batterij na 25 minuten op de laadhub gezet, geen problemen geconstateerd.