Probleem DJI assistant 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Erwin

Active Member
Lid geworden
2 nov 2016
Berichten
100
Waarderingsscore
41
Punten
28
Leeftijd
30
Locatie
Leersum
Hoi iedereen, ik zit al een tijdje met een groot probleem
Hoewel mn drone (mavic 2)naar de nieuwste versies is geupgraded krijg ik steeds de melding (version mismatch) en kan ik niet vliegen. Het probleem zou ik waarschijnlijk kunnen oplossen in dji assistant 2 waar ik zou kunnen downgraden of wat dan ook. Helaas heb ik zowel met de drone, als mn controller met veel moeite maar enkele seconden een werkende usb verbinding, die ook gelijk daarna wegvalt. Op andere pc s hetzelfde, en ook droneland kwam geen stap verder. Iemand een idee hoe ik de verbinding stabiel kan maken? heel erg bedankt alvast!! erwin
 
Heb je niet alleen de drone zelf de laatste firmware laten installeren, maar ook alle accu's en de controller? Die hebben allemaal firmware, en "version mismatch" kan heel goed slaan op bijvoorbeeld proberen te vliegen met een up to date drone en een accu die nog een oudere versie bevat (met een mogelijk opvost probleem waar de firmware in de drone an weet). Update echt alles, dus zet de drone en controller aan zonder te vliegen, laat de drone update checks doorlopen, en herhaal dit met alle smart batteries die je hebt totdat alles helemaal bij de tijd is. Hopelijk is het probleem dan weg..

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
Heb je niet alleen de drone zelf de laatste firmware laten installeren, maar ook alle accu's en de controller? Die hebben allemaal firmware, en "version mismatch" kan heel goed slaan op bijvoorbeeld proberen te vliegen met een up to date drone en een accu die nog een oudere versie bevat (met een mogelijk opvost probleem waar de firmware in de drone an weet). Update echt alles, dus zet de drone en controller aan zonder te vliegen, laat de drone update checks doorlopen, en herhaal dit met alle smart batteries die je hebt totdat alles helemaal bij de tijd is. Hopelijk is het probleem dan weg..

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Dank voor je reactie!

Ook volgens Droneland was alles goed geupdated, Maar tijdens de enkele seconden verbinding die ik heb met assistent 2 zie ik wel een foutmelding bij de laatste update staan.
Ik vraag mij nu vooral af op welke manier ik de firmware aan de slag kan krijgen.
Op de DJI app Staat dat de laatste firmware erop staat, en kan ik dus ook niks aan doen, de sd kaart ziet hij niet, dus daar kan ik ook niks mee beginnen, en dji assistent valt herhaaldelijk weg voordat de upgrade al begint. (heb gisteren ook een oudere versie geprobeerd zonder resultaat)