Probleem DJI Mini 2 batterij

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

THJ

Member
Lid geworden
7 mei 2021
Berichten
68
Waarderingsscore
33
Punten
18
Leeftijd
58
Locatie
Midden van het land
Onlangs paste plotseling 1 van de 3 batterijen van mijn DJI Mini 2 niet meer in de drone. Op zich gaat hij er wel redelijk ver in, maar hij 'klikt' niet vast.
Ik dacht natuurlijk meteen aan het bekende probleem van het 'opzwellen' van de batterijen, maar er was eigenlijk niets vreemd te zien aan de batterij. Hij is niet groter of dikker dan de anderen. Hij past ook gewoon nog prima in de oplader vreemd genoeg. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de 'connector'; dat deel van de batterij waar de metalen delen vastklikken in de metalen delen van de drone. Maar blijft vreemd dat hij wel in de oplader past. Heb geprobeerd wat meer druk te zetten om de batterij er toch ingeklikt te krijgen maar hij wil echt niet. En ik wil de connector aan de kant van de drone natuurlijk niet slopen.

Contact gezocht met DJI. Video moeten maken van de drone en de batterij. Serienummers moeten doorgeven, foto's moeten maken. Formulieren moeten invullen en vele mails gewisseld met ze. Maar nu krijg ik een vervangende batterij. Dat is prettig want je verwacht niet anders. Maar toch, je moet altijd maar zien hoe de service is. Ondertussen zelf al bij DJI een batterij besteld, omdat ik er gewoon 3 wilde hebben voor op vakantie. Maar toch fijn.

Hoe dan ook, ik dacht ik deel de informatie even. Misschien handig voor als iemand anders tegen een vergelijkbaar probleem aanloopt. Dan weet je dus dat doorduwen niet slim is en dat je contact kunt opnemen met DJI.
 
Prima reactie van DJI. ;)