Problemen bij connectie tussen zender (turnigy T6A-V2) en flightcontroller (skyline32 Mini)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

LorenzoParmentier

New Member
Lid geworden
15 nov 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
50
Locatie
West-Vlaanderen
Hallo,

Mijn zoon en ik hebben volgende vraag. Een paar maanden geleden was mijn zoon de uitdaging aangegaan om zelf een drone in elkaar te steken. Hij vertrok daarbij vanuit de beschrijving die op de site van Roy Bosch te vinden is : Zelf een (goedkope) drone bouwen . Nadat alle onderdelen aangekomen waren begon het in elkaar steken en het afstellen. Daar bleek al gauw dat de aangeschafte flightcontroller (de Nano32) niet voldeed (was niet mogelijk om die aan de praat te krijgen). Dan maar beslist om een nieuwe flightcontroller aan te kopen: Skyline32 Mini Flight Controller

Via het softwareprogramma ‘cleanflight konden we de flightcontoller werkend krijgen en motors één per één alsook samen aansturen. Een eerste ‘hoera’ klonk.

Het probleem dat zich nu stelt is dat we flightcontroller niet werkend krijgen via de transmitter. (we kochten een Turnigy T6A-V2 AFHDS Mode 2 2.4GHz 6Ch Transmitter w/Receiver). Het aansturen door de deze ontvanger lukt niet.

Alles is volgens ons goed aangesloten (al meermaals geocontroleerd). Er zit ook geen probleem tussen transmitter en receiver (als we aansluiten zonder flightcontroller kunnen we de motors wel aansturen). De verschillende stappen om alles op te starten hebben we ook al meermaals doorlopen, maar zonder resultaat.

Na wat verder inlezen (zowel mijn zoon als ikzelf zijn leken op technisch gebied) lijkt het probleem ons te maken te hebben met het feit dat de flightcontroller de protocollen niet herkent die de receiver doorstuurt.

M.a.w. de Skyline32 Mini Flight Controller is volgens ons niet compatibel met de Turnigy T6A-V2 AFHDS Mode 2 2.4GHz. Klopt dit?

Of is er toch misschien een manier om ervoor te zorgen dat de Turnigy transmitter herkenbare protocollen uitstuurt naar de Skyline Flight controller?

Als die twee onmogelijk met elkaar kunnen communiceren kan iemand dan aangeven welke (goedkope) flightcontroller we best aankopen (een die dus well compatibel is met de Turnigy T6A V2 AFHDS Mode 2 2.4 GHz) (in de hoop dat het dan derde keer, goede keer wordt)?

Dank alvast voor jullie reacties,
(als extra info nodig is stuur ik die graag door)