Problemen imu en firmware versie, mavic 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Robert77

New Member
Lid geworden
14 apr 2019
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
41
Locatie
bunschoten
Beste leden.
Ik heb na de update problemen met mijn drone.
Hij heeft het 2 dagen perfect gedaan.
Toen kreeg ik de melding dat ik mijn firmware moest checken.
De controller en drone waren niet gelijk.
Hij vraagt ook steeds om imu calibration.
Dit heb ik nu al 5 x gedaan. Het dan even over en dan vraagt hij er weer om, ook een paar keer de melding mag int.
Dus op meerdere plekken geprobeerd en dat is ook gelukt zonder de mag int.
Maar hij blijft zeggen dat de firmware niet klopt. Als ik het check via de app krijg ik de melding dat alles up to date is.
Wel kreeg ik 1 x de mogelijk om de versie gelijk te zetten en dit werkte ook maar helaas voor 1 minuut. Nu kan ik dus niets met mijn drone. De melding blijft.
Cannot take of!
Erg frusterend is het in ieder geval.
Als iemand ook maar iets weet dan hoor ik het heel graag!
Mvgr Robert

Verzonden met mijn SM-G960F en de Dronepilots.nl app
 
En is er toevallig op alle geprobeerde plekken veel metaal in de buurt of hoogspanningsmasten? Denk dan aan starten vanaf dak van de auto, op/bij een brug met veel metaal, op/nabij beton (zelfs van die vierkante betonnen rijplaten die je wel eens op bouwterreinen ziet en binnen een omgeving met gras/zand eruit zien als ideale landingsplatformen geven dit probleem al).

Het firmware probleem ken ik in deze vorm niet. Je weet dat zowel de drone zelf, als de controller, als iedere smart battery firmware bevat? Heb je de firmware check en update procedure een keer gedaan met iedere accu die je hebt? Misschien heb je er meer, heb je de update alleen met eentje gedaan, en probeer je nu met een andere accu te vliegen? Als er een update voor accu's is geweest kan dat het probleem zijn met de firmwaremeldingen; vliegen met een drone/controller die is bijgewerkt in combinatie met een accu die (nog) niet is bijgewerkt kan een reden zijn dat opstijgen niet wordt toegestaan met een firmware melding.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ON7UZ
Hoi,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb even geprobeerd om de accu's te wisselen. De app geeft geen update aan verder. Vanavond ben ik weer thuis en probeer ik het op de computer.
Is het de bedoeling om alle accu's even met de drone aan te sluiten? Ik kan me niet herinneren dat ie een accu aangeeft op de computer. Wel de controller en drone.
Mvgr Robert

Verzonden met mijn SM-G960F en de Dronepilots.nl app
 
Ah, de Windows of Mac applicatie van DJI om firmware updates te doen? Die heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt (zelfs nog nooit geïnstalleerd). Dus dat weet ik niet. Ik doe updates altijd met de DJI 4 Go app.
 
Hoi,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb even geprobeerd om de accu's te wisselen. De app geeft geen update aan verder. Vanavond ben ik weer thuis en probeer ik het op de computer.
Is het de bedoeling om alle accu's even met de drone aan te sluiten? Ik kan me niet herinneren dat ie een accu aangeeft op de computer. Wel de controller en drone.
Mvgr Robert

Verzonden met mijn SM-G960F en de Dronepilots.nl app

Robert,
Als je de melding krijgt dat er nieuwe software is, wil dat zeggen dat deze software nodig is voor de controller of de drone. Nieuwe software voor de batterij wordt niet vermeld. Op het moment dat er nieuwe software is voor de batterij, wordt deze ingebouwd in de software voor de controller of drone. Als je dan een update doet zal aansluitend de dan aanwezige batterij ook een update krijgen. Dit gaat automatisch en kun je niet verhinderen, maar wordt wel aangegeven op de controller. Dit moet voor jou aanleiding zijn om indien de aanwezige batterij klaar is, de andere batterijen die je hebt 1 voor 1 in de drone te plaatsen, zodat deze ook de update krijgen. That's all.

Succes,
Chris
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr