Problemen met accu's Hubsan Zino Drone

Gebruik je de orginele lader ?
Hoe zit dat met de 3200mah en 4200 MAH batterij waar je het over hebt ? In de zino hoort een 3000MAH batterij. Gebruik je wel de juiste batterijen ? Ik vermoed van niet.
In eerste instantie wel de originele lader, maar wel met de opmerking dat ik het Amerikaanse snoertje heb moeten vervangen met het Europese. Maar al bij het begin viel het me op dat het lang duurt om te laden en de lampjes van de lader zijn nog nooit groen geweest (signaal dat de de accu is geladen). Toen ben ik overgestapt naar een andere lader, de B3 lader. Bij deze lader lukte het wel om de de accu's te laden. Na een tijdje laden branden alle lampjes groen, een teken dat de accu is geladen. Laden duurde wel lang en zeker geen 4 uur.
De originele witte accu's zijn idd 3000/3200mah, maar deze kon ik al na een paar weken niet meer meevliegen omdat ze niet volledig geladen konden, worden, razendsnel leegliepen bij het vliegen of de drone komt terug binnen een miniuut omdat de accu leeg is. Toen heb ik de zogenaamde "upgrade accu's" gebruikt, de zwart/rode accu's van 4200mah. Begin ging het wel en de accu's laden wel tot 100%. Maar na een paar keer laden en vliegen weer hetzelfde probleem. Deze accu's zijn heel erg opgezwollen en passen niet meer in de drone.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-06-27 om 14.52.23.png
    Schermafbeelding 2021-06-27 om 14.52.23.png
    152,9 KB · Weergaven: 13
  • Schermafbeelding 2021-06-27 om 14.58.08.png
    Schermafbeelding 2021-06-27 om 14.58.08.png
    61,3 KB · Weergaven: 11
  • Schermafbeelding 2021-06-27 om 14.56.46.png
    Schermafbeelding 2021-06-27 om 14.56.46.png
    209,7 KB · Weergaven: 13
Misschien ben ik met 3 uur wat aan de krappe kant; in de handleiding staat:
Bekijk bijlage 2924
Die lampjes rood/groen zijn een idd een goede indicatie of de accu goed is geladen. Met deze lader is het mij nooit gelukt om de lampjes van de lader op groen te krijgen (vol geladen). Bij het laden knipperen de rode lampjes snel. En zoals het hier boven staat is het blijkbaar Abnormaal. Met de andere lader B3, branden de lampjes wel normaal bij het laden: eerst rood (laden) en daarna groen (geladen)
 
1 correctie op het bovengenoemde wat betreft de laders "origineel" "Universeel":
de volgorde welke lader ik als eerste had gebruikt is anders: in het begin had ik nog geen Europese stekker, dus had ik de Universele B3 lader als eerste gebruikt. Pas later toen ik het Europese stekkertje had, ging ik de originele lader kort gebruiken. Uiteindelijk ben ik weer overgestapt naar de universele B3 lader. Zo te lezen boven zou best kunnen dat de Universele B3 lader de accu's heeft beschadigd door overmatig laden
 
Maar misschien kun je die vraag eens aan de leverancier stellen?
Was bij de Chinese webwinkel. Ik had aan de verkoper van de drone gevraagd of hij een oplossing had voor de originele accu die niet meer dan 50% geladen kan worden en snel leeg liep. Je raadt nooit wat het antwoord was...
Ik kreeg een link naar een bestelpagina om een nieuwe accu te bestellen. Op eigen kosten uiteraard
 
Of in de vriezer leggen een goed idee is betwijfel ik.
Wij weten alemaal dat koude temperaturen nooit goed zijn voor je accu, denk aan de accu van je auto in de winter. Die accu's zijn toch niet mer bruikbaar, ik ga het proberen en ik ben echt benieuwd wat dit gaat doen met het laden van de accu's
 
Zo te lezen boven zou best kunnen dat de Universele B3 lader de accu's heeft beschadigd door overmatig laden
Precies zoals ik het ook beredeneer.
 
Precies zoals ik het ook beredeneer.
Denk het ook. 1 manier om hier achter te komen: weer een nieuwe accu bestellen en alleen laden met de originele lader.
Opmerkelijk genoeg worden bij de Chinese webwinkel de upgrade accu's van 4200mah verkocht samen met de Universele B3 lader.
Ik heb soortgelijke lader en dezelfde upgrade accu's gebruikt.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-06-28 om 00.01.49.png
    Schermafbeelding 2021-06-28 om 00.01.49.png
    172,2 KB · Weergaven: 14
  • Schermafbeelding 2021-06-28 om 00.00.49.png
    Schermafbeelding 2021-06-28 om 00.00.49.png
    225,6 KB · Weergaven: 14
Nog even een update:
ik ben nu iets verder en wijzer..en zoals je het toen hierboven hebt beschreven met die bijlage klopt het helemaal!
Ik heb 2 nieuwe accu's gekocht bij de Chinese webwinkel en alleen geladen met de originele Hubsan accu met de autolader. Laden gaat dan goed zoals het hoort met die lampjes. Ik heb alleen geen EU-stekker voor thuis laden. En de kapotte accu's heb ik ook geprobeerd met de originele lader te laden met de autoalder en lukt niet omdat die al kapot zijn en die lampjes branden inderdaad op de stand 'abnormaal'. Dus zoals andere leden het ook hadden beschreven die universele lader (B3 lader) sloopt je accu's na een paar keer laden.

Nog even iets anders over de EU-stekker:
Bij de Zino drone krijg je geen Europese stekker erbij. Die moet je zelf regelen. Ik had een EU-stekker gekocht voor de Zino-lader zodat ik ook thuis kan laden, maar het laden gaat niet goed. Want die rode lampjes op de lader gaan weer flikkeren, een teken dat de accu niet laadt. De voltage op de EU-stekker die ik gekocht had was 2A. Op de originele Amerikaanse stekker die meegeleverd is staat 1.0A (zie foto onderaan). Welke voltage heb ik nodig? 2A is blijkbaar niet goed.
 

Bijlagen

  • stekker-zino.jpg
    stekker-zino.jpg
    190,5 KB · Weergaven: 9