Proppler los.

Harmls

Member
Lid geworden
26 aug 2022
Waarderingsscore
15
Punten
8
Leeftijd
57
Vandaag even aan het vliegen geweest met mijn DJI Mini 2.

Toen ik met mijn tweede accu in gebruik ging nemen en wilde beginnen met vliegen. Hoorde ik een geluid en zag direct dat de drone niet goed was.
Hem zo snel mogelijk weer aan de grond gezet. Wat bleek een propeller was eraf gevlogen. Met de schroef er nog in. Was ik blij dat ik nog niet aan een rondvlucht rond het park begonnen was. Heb de propeller weer vastgezet en heb de rest van de dag geen problemen meer ondervonden.

Nu de vragen. Gebeurt dit vakker bij drones? En hoe vast moet je die propeller weer vastdraaien. Te strak is niet goed denk ik.

• Leuk
Waarderingen: BramB

NotCorr Drone Service

Active Member
Lid geworden
7 jun 2021
Waarderingsscore
123
Punten
43
Leeftijd
54
Gelukkig dat het nog goed is afgelopen.
Je zal niet de eerste (en de laatste) zijn die zo een crash meemaakt.
Voor het vliegen altijd je drone even nalopen, na het opstijgen even rustig laten hooveren en kijken en luisteren naar je drone.
Zoals je zelf al aangeeft klonk het niet goed en was je wijs genoeg om de vlucht af te breken.

Gebeurt volgens mij wel vaker en ik vermoed dat handvast, stevig genoeg is. Mijn Mavic 2 Zoom heeft geen schroefjes, dus even nalezen in de handleiding of op de website van DJI.

Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

scorpioo

Member
Lid geworden
8 apr 2022
Waarderingsscore
61
Punten
18
Leeftijd
62
Ik geef mijn schroefjes voor 't indraaien een likje loctite borglijm.tegen de kans van loslaten. Deze heb ik edited_Screenshot_20221003-091121_Chrome.jpgmaar er zijn verschillende qua sterktes

Harmls

Member
Lid geworden
26 aug 2022
Waarderingsscore
15
Punten
8
Leeftijd
57
Was iets wat ik totaal niet verwachte. En heb heel veel geluk gehad dat het bij het opstijgen gebeurde. Maar gebeurt dit eigenlijk vaak? Had er nog niet eerder iets over gehoord of gezien.

SnitserNL

Well-Known Member
Lid geworden
11 mei 2019
Waarderingsscore
500
Punten
113
Ik heb er nog nooit last van gehad. Maar ik check het wel regelmatig even.

• Leuk
Waarderingen: scorpioo

Vanden Berg Guido

Active Member
Lid geworden
29 dec 2018
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
79
Als men de handleiding leest, staat er dat men een propeller vervangt men ook steeds de schroefjes moet vervangen en als je goed kijkt zul je zien dat nieuwe schroefjes voorzien zijn van een soort Lock Tide lijm, dus als ik het goed begrijp is onvoldoende schroefjes aan te draaien, dus liever vervangen, er zijn verschillende soorten LockTide, let dus op bij gebruik hiervan, verkeerde lijm en je krijgt de schroefjes nooit meer los.

• Leuk
Waarderingen: scorpioo

Willy Bakker

New Member
Lid geworden
25 jul 2020
Waarderingsscore
5
Punten
3
Leeftijd
70
Ja, ook een keer meegemaakt. En die keer was voldoende om voortaan de schroefjes vòòr elke keer dat ik ga vliegen,
te controleren. M.i. is dat de beste borg want vast onderdeel van de drone helemaal nalopen. Maar, toegegeven, een drupje borglijm is waarschijnlijk makkelijker.