Quickshots in goede kwaliteit?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

THJ

Member
Lid geworden
7 mei 2021
Berichten
68
Waarderingsscore
33
Punten
18
Leeftijd
58
Locatie
Midden van het land
Vraagje. Weet iemand hoe je op een DJI Mini 2 de quickshots van de SD-kaart haalt? Ik zie daar alleen de originele beelden en niet de tot quickshotvideo gemaakte beelden.

Ik weet hoe ik de quickshotvideo op mijn telefoon krijg, maar de kwaliteit van de video is dan minder. Dus wil ik de quickshotvideos van de SD halen, maar dat lukt niet.

Of vraag ik nu iets wat niet kan?
 
Als je de quickshot vanuit de drone download naar je telefoon is de kwaliteit volgens mij het zelfde als vanaf de sd kaart
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan123
Er bestaan OTG micro-SD kaartlezers, zoals deze bijvoorbeel (micro-USB ):
of deze (USB-C):
of deze (Lightning):

Verder kan ik vertellen dat (bij de Mini-3 Pro) Quickshots defaults naar 1080p, en handmatig vóór het maken van een quickshot 4K kan worden gekozen, misschien werkt dit ook met de Mini-2. Bekijk dit Youtube filmpje:
 
Quickshots worden bij de mini 1 en 2 altijd in 1080p opgenomen en op de sd kaart gezet. Het quichshot filmpje wordt alleen op de telefoon gemaakt en niet op de sd kaart, daar staan alleen de ruwe beelden. Met de dji fly app kun je de beelden op de sd kaart ook later nog omzetten naar een quickshot filmpje op je telefoon.
 
Quickshots worden bij de mini 1 en 2 altijd in 1080p opgenomen
Je verward Quickshots met Mastershots, iets dat zowel de Mini-1 en Mini-2 niet ondersteunen.
Quickshots worden rechtstreeks naar de SD-kaart geschreven, er hoeft niets op de telefoon gemaakt/bewerkt te worden.
Mijn Mini-1 gebruikt bij Quickshots de door mij ingestelde resolutie (2k7), defaults dus NIET naar 1080p.
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz
Wat er op de (micro) SD kaart gezet is door de drone, kun je via een SD card reader lezen. Sommige computers hebben reeds een card-slot ingebouwd zitten voor een SD card. Je moet dan de micro-SD card eerst in een soort adapter doen, zodat hij in een standaard SD slot past. Daarna is het in elke gangbare video-editor in te lezen. Dit gaat zelfs om mijn iPad, waarop ik de beelden monteer met LumaFusion. Voor de iPad (met Lighting connector) heb je dan de camera-connection kit nodig. Die geeft je iPad een USB aansluiting. Daarop sluit je de cardreader aan. Ik heb er één van Verbatim, waar ook nog de oude CF geheugenkaarten in passen, maar ook de Sony Memory stick.
 

Bijlagen

  • Verbatim Cardreader.jpeg
    Verbatim Cardreader.jpeg
    268,4 KB · Weergaven: 19
Je verward Quickshots met Mastershots, iets dat zowel de Mini-1 en Mini-2 niet ondersteunen.
Quickshots worden rechtstreeks naar de SD-kaart geschreven, er hoeft niets op de telefoon gemaakt/bewerkt te worden.
Mijn Mini-1 gebruikt bij Quickshots de door mij ingestelde resolutie (2k7), defaults dus NIET naar 1080p.
Ik film altijd in 4k 30fps met mijn mini2, zodra ik een quickshot maakt staat die op mijn sd kaart in 1080p. Misschien heb ik dan iets niet goed ingesteld staan.
De dronie loopt op de sd kaart met een constante snelheid, wanneer je deze via dji fly app download wordt er een versnelling ingezet. Dit gebeurt volgens mij ook met een aantal andere quickshots.
 
Dankbaar voor alle reacties
Ik film altijd in 4k 30fps met mijn mini2, zodra ik een quickshot maakt staat die op mijn sd kaart in 1080p. Misschien heb ik dan iets niet goed ingesteld staan.
De dronie loopt op de sd kaart met een constante snelheid, wanneer je deze via dji fly app download wordt er een versnelling ingezet. Dit gebeurt volgens mij ook met een aantal andere quickshots.
Precies hoe het bij mij ook gaat. Ik gebruik de drone voor een quickshot. In de DJI app op de telefoon kan ik switchen tussen de originele beelden en de quickshot-versie (met muziek en versnelling, etc) maar op de SD staan alleen de originele beelden zonder DJI's quickshot-gimmicks (muziek, versnelling DJI-logo, etc)

Dus blijkbaar kan het niet?
 
Als je ze download vanuit de drone naar de telefoon krijg je alle versies, origineel en de versnelde met muziek
 
Klopt Klaaz, alleen de versnelde versie met muziek is dan van mindere kwaliteit, vandaar dat ik op de SD een versie met muziek en versnelling hoopte te vinden van goede betere kwaliteit, maar dat is niet het geval.