Mavic Mini Red Waypoint

Paul50

Member
Lid geworden
13 mei 2020
Berichten
59
Waarderingsscore
23
Punten
8
Leeftijd
56
Locatie
Deventer
Hoi,

Gisteren even aan het stoeien geweest met Red Waypoint, deze ondersteunt namelijk sinds kort DJI Mavic Mini om toch ook hier met waypoints te kunnen werken. Iemand anders daar ook al ervaringen mee? Mijn eerste indruk is in ieder geval positief!

Hieronder kort mijn bevindingen met de gratis variant:
- Mavic Mini wordt inderdaad meteen herkend
- er zijn eenvoudig max 5 waypoint te maken
- eerst dien je je Drone op te laten stijgen (met deze app), daarna kun je de missie starten
- hierbij kun je de totale snelheid instellen (bij pro versie kan dat per waypoint), de hoogte is wel per waypoint in te stellen met de gratis versie.
- na het bereiken van de finish kun je kiezen voor RtH (mijn voorkeur)
- je kunt offline missies maken en opslaan en vervolgens laden op de plaats van bestemming.
- de gimbal is tijdens de vlucht handmatig te bedienen (per waypoint is alleen in Pro)
- de vlucht is tijdens de missie op scherm netjes te volgen vanuit de camera of op kaart (net als de standaard app)

Nadeel van deze app is dat als je controller het signaal verliest de RtH in werking treedt en dus niet de missie voortzet. De missie wordt dus niet in de rom geladen, maar wordt via de app naar de drone gestuurd middels de controller tijdens de vlucht.

Orbit en Follow me wordt ook ondersteund, maar dat heb ik nog niet getest. Voor Follow me heb je trouwens de pro versie nodig. Hierbij de link naar Red Waypoint opties en welke in de gratis variant gebruikt kunnen worden. App is gewoon te downen in de App/Play Store.

Ik hoor graag ook jullie bevindingen/ervaringen mocht je die hebben.

Gr,
Paul

Screenshot_20200901-105227_Red Waypoint.jpgScreenshot_20200901-105210_Red Waypoint.jpg
 
vandaag Red Waypoint getest helaas was er teveel wind de mini week af van zijn route en mijn stekkie heeft te veel bomen in de buurt.
 
vandaag Red Waypoint getest helaas was er teveel wind de mini week af van zijn route en mijn stekkie heeft te veel bomen in de buurt.

Ok, nee bij mij was het redelijk windstil en de waypoints werden prima gevolgd, verder ook niet meer mee getest. Ik zie dat Rainbow for DJI Drones ook sinds kort de Mavic Mini ondersteund, ik zal daar ook eens mee gaan testen en wat de beperkingen in de gratis versie zijn. Ook Dronelink is nog eens het proberen waard.
 
Ben een beetje aan het kijken naar een uitgebreider besturings programma voor de Mavic Mini. Dit ziet er wel erg goed uit.

Heeft iemand ondertussen de Follow me uitgeprobeerd met een Mavic Mini?

Groeten
 
Heeft iemand ondertussen de Follow me uitgeprobeerd met een Mavic Mini?

Nee, nog niet.

De default DJI software van/voor de Mavic Mini 1 ontsteunt geen enkele vorm Follow Me functie, hoewel de implementatie van de vier voorgeprogrammeerde film-shots (zoals drone, spiral, rocket, etc.) in principe op dezelfde manier werken en binnen de maximum tijdsduur met wat geklooi mogelijk zo te gebruiken zijn als je het een beetje plant.

Dergelijke functies die de DJI Mobile SDK gebruiken om de drone te besturen op basis van live filmbeelden of GPS locatie (zoals Litchi/Dronelink/etc? mogelijk zouden kunnen) heb ik nog niet met mijn Mini geprobeerd.