- Lid geworden
- 10 sep 2021
- Waarderingsscore
- 11
- Punten
- 3
- Leeftijd
- 69
Ik ergen mij mateloos aan de regelgeving en het gedoe daar rond. Zelf vlieg ik al 15 jaar met drone‘s van toen de eerste DJI toestellen hier op de markt kwamen. Toen geen wetgeving, geen regels, geen gedoe maar natuurlijk ook veel minder dronepiloten. Toen de eerste Phantoms op de markt kwamen, brak de hel los en wilde blijkbaar iedereen die iets had met beeldvorming zich als dronepiloot profileren… zonder enige ervaring en kennis ter zake. Pas jaren later kwam er een werkbare regelgeving. Maar dat dreigt nu ook uit de hand te lopen, omdat sommigen het bos door de bomen niet meer zien… De regelgeving zit met hiaten, voor de droneopleidingsorganen een goede zaak want de kassa’s rinkelen. Maar voor de gepassioneerde dronepiloot wordt soms echt wel verwarrend en welletjes.
Ik haat regelneven en het gedoe van die gasten…laat ons op een veilige manier onze hobby uit oefenen met een een duidelijke en werkbare regelgeving die ook geschreven wordt door gasten die er iets van af weten, maar gelijk ook ruimte open laten voor de gepassioneerde hobby-vliegers!! Helaas ken ik op vandaag veel zogezegde professionals, die er niets van bakken, een grote mond op zetten maar als het op correct vliegen aankomt, het in hun broek doen. Meestal wegens te weinig vliegervaring in verschillende omstandigheden... en te veel theoretische blablabla die in de praktijk nergens op slaat !!
Ik haat regelneven en het gedoe van die gasten…laat ons op een veilige manier onze hobby uit oefenen met een een duidelijke en werkbare regelgeving die ook geschreven wordt door gasten die er iets van af weten, maar gelijk ook ruimte open laten voor de gepassioneerde hobby-vliegers!! Helaas ken ik op vandaag veel zogezegde professionals, die er niets van bakken, een grote mond op zetten maar als het op correct vliegen aankomt, het in hun broek doen. Meestal wegens te weinig vliegervaring in verschillende omstandigheden... en te veel theoretische blablabla die in de praktijk nergens op slaat !!