Regels in Ibiza

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

TheRicolaa10

Member
Lid geworden
10 sep 2016
Berichten
31
Waarderingsscore
14
Punten
8
Locatie
Noord-Brabant
Hi iedereen,

Ik weet niet of ik het juiste subforum zit, anders verplaats het topic maar.

Ik wil aankomende zomer mijn Phantom 4 Pro meenemen naar Ibiza. Ik ben al redelijk goed voorbereid, mij ingelezen maar ik wil goed beslagen ten ijs komen en dus niet voor verrassingen komen te staan.

Ik vlieg aankomende zomer met Corendon, ik heb al speciale LiPo zakken gekocht om de batterijen in te bewaren tijdens de vlucht, ik heb tape om de aansluitingen af te tapen. Ben ik nog iets vergeten? En daarnaast, iemand ervaringen met het vliegen van een drone in Ibiza?

Alvast bedankt!
 
De Spaanse regelgeving staat recreatief gebruik van drones boven ‘onbewoond gebied’ toe, mits je niet hoger dan 120 meter vliegt en het toestel altijd binnen line of sight houdt. Je mag niet vliegen boven stedelijke gebieden of plaatsen waar zich veel personen ophouden (stadsparken, stranden, bruiloften, concerten, manifestaties, religieuze processies, etc. Ook mag je niet ‘s nachts vliegen. Er wordt niets gezegd over vliegen boven wegen of spoorlijnen, maar het is aan te raden om daar enige afstand van te houden. Uiteraard moet je uit de buurt blijven van vliegvelden en heliports. Ik heb ergens ook nog gelezen dat er een registratie plaatje op moet (Ik heb een Dog-Tag in mijn Mavic Pro) Als je de regels respecteert, dan is er geen probleem. IMG_3617.JPG