registratie nummer op een sticker plaatsen.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Casparus

New Member
Lid geworden
30 nov 2020
Berichten
21
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
75
Locatie
Arcen
Ik registreerde mij met mijn DJI Mini 2 bij de RDW en ontving een registratie nummer.
Ik heb vervolgens dit nummer bij mijn persoonlijke gegevens van de drone in het systeem ingebracht en ook heb ik dat registratie nummer op een papiertje met tape op de drone vast gemaakt.
Mijn vragen zijn:
Is er iemand die voor mij op een fatsoenlijke kleine sticker mijn registratienummer kan printen en dat ik die kleine sticker dan op een geschikte plek op mijn DJI Mini 2 kan plakken zodat het er netjes uit ziet en de sticker ook blijft zitten? Wat is dan zijn adres?

Of is het niet nodig dat je een DJI Mini 2 van een kenteken gegeven voorziet?
 
  • Leuk
Waarderingen: Edwin van de Worp
Is wat, maar is voor Europese droneregels niet nodig, zeker niet in Open Category.

Immers, daarin is voorzien dat binnen een jaar of twee alle drones dit nummer ook uitzenden als ze vliegen, dus samen met U-space enzo is het nummer dan toch altijd bekend, ook als een drone na/tijdens een probleem mocht affikken.
 
Ik registreerde mij met mijn DJI Mini 2 bij de RDW en ontving een registratie nummer.
Ik heb vervolgens dit nummer bij mijn persoonlijke gegevens van de drone in het systeem ingebracht en ook heb ik dat registratie nummer op een papiertje met tape op de drone vast gemaakt.
Mijn vragen zijn:
Is er iemand die voor mij op een fatsoenlijke kleine sticker mijn registratienummer kan printen en dat ik die kleine sticker dan op een geschikte plek op mijn DJI Mini 2 kan plakken zodat het er netjes uit ziet en de sticker ook blijft zitten? Wat is dan zijn adres?

Of is het niet nodig dat je een DJI Mini 2 van een kenteken gegeven voorziet?
Gewoon met een labelwriter joh, kleinste lettertype, klaar!
 
Ik registreerde mij met mijn DJI Mini 2 bij de RDW en ontving een registratie nummer.
Ik heb vervolgens dit nummer bij mijn persoonlijke gegevens van de drone in het systeem ingebracht en ook heb ik dat registratie nummer op een papiertje met tape op de drone vast gemaakt.
Mijn vragen zijn:
Is er iemand die voor mij op een fatsoenlijke kleine sticker mijn registratienummer kan printen en dat ik die kleine sticker dan op een geschikte plek op mijn DJI Mini 2 kan plakken zodat het er netjes uit ziet en de sticker ook blijft zitten? Wat is dan zijn adres?

Of is het niet nodig dat je een DJI Mini 2 van een kenteken gegeven voorziet?
Een hoesje van Ali is ook een prima oplossing US $2.59 25% OFF|5pcs FOR DJI Mavic 2 Pro Zoom Mavic Pro for DJI Spark Mavic Air QR Code Bag Waterproof Cover Phantom 3 4 Protection Case|Drone Accessories Kits| - AliExpress
 
  • Leuk
Waarderingen: DJIWhite Mavic pro
Ook de DJI Mini 2 moet van een registratienummer zijn voorzien, zelfs de nog veel kleinere DJI Tello!
Elke drone met een camera. Minder of meer dan 250 gram doet er niet toe. Behalve als de drone geen camera heeft. Zo vallen modelvliegtuigen ook onder dezelfde regels.
 
  • Leuk
Waarderingen: PaulJ
Op mijn mini 2 heb ik met een labelwriter aan weerkanten stickers aangebracht. Eén met mijn telefoonnummer en één met exploitantnummer. Ingeklapt zie je er niets van. De stickers blijven zitten, ook na een vlieghalfuurtje en ondanks warmte.
dronepilots.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Mr.Kidding en Casparus
Helemaal mee eens, maar wel heel leuk speelgoed! Al klopt je stelling niet, zodra er een camera op zit dan zit je vast aan registratie.
 
Ik zag bij dronetag.nl een kleine tag (25mm x 10mm).
Is de locatie op de foto (Mini 2) daarvoor geschikt (ivm signaal verstoringen)?
 

Bijlagen

  • IMG_2858.jpg
    IMG_2858.jpg
    75,6 KB · Weergaven: 52
Elke drone met een camera. Minder of meer dan 250 gram doet er niet toe. Behalve als de drone geen camera heeft. Zo vallen modelvliegtuigen ook onder dezelfde regels.
Ik mag aannemen dat je ook je bezem bij de RDW hebt aangemeld? Immers kun je op bezemstelen een camera doen en daarmee Europarlementariërs bespioneren.

En O no wat. Speelgoeddrones, ook met camera, zijn vrij van registratie.

Het is een schandelijke absurde regel. Heeft totaal niets met veiligheid van doen. Dat iedereen het zonder er over na te denken klakkeloos accepteert laat maar weer eens zien dat je de bevolking alles kunt wijsmaken. We zouden registratie voor drones onder 250 gram massaal moeten weigeren. Doe je dat niet dan is het eind zoek. Een Tello godver bij de RDW een kots kots exploitant nummer kopen. Hoe imbeciel wordt de wereld?

Drone regels prima. Voor absurditeit moet je niet bij mij wezen. Ik plak geen nummer op mijn mini drones. Nu niet. Nooit niet.
 
  • Grrr
  • Leuk
Waarderingen: Qwastt en JH54
En straks met de remote-ID krijgt iedereen automatisch een bekeuring thuisgestuurd als je een meter te dicht bij een lege boerenschuur vliegt. ID's worden gehackt en gestolen, en jij draait er voor op wanneer ze tegen een jumbojet knallen. Bewijs dan maar eens dat jij het niet was.
Intussen blijven terroristen gewoon vliegen zonder exploitantnummer van de RDW. Ik denk niet dat zijn zich netjes gaan registreren. De pizza's worden nog steeds gebracht door 25 kilo drones omdat de luie jongeling het zo 'cool' vindt. En de politie-drone dondert nog steeds neer midden op de snelweg. En dus wie wordt er gestraft? Juist! De arme burger met zijn totaal ongevaarlijk onschuldig stukje speelgoed van 249 gram. VANWEGE DE CAMERA! We mogen geen bomen meer filmen.

Maar nee jongens! Hou op! Het nummer van de RDW moet in keurige letters op je Mini 2. Want och jee stel je voor dat je het met een pen erop krabbelt.

Ach ach ach lieve hemel. Sorry hoor maar het werd me even iets te veel.
 
Ik mag aannemen dat je ook je bezem bij de RDW hebt aangemeld? Immers kun je op bezemstelen een camera doen en daarmee Europarlementariërs bespioneren.

En O no wat. Speelgoeddrones, ook met camera, zijn vrij van registratie.

Het is een schandelijke absurde regel. Heeft totaal niets met veiligheid van doen. Dat iedereen het zonder er over na te denken klakkeloos accepteert laat maar weer eens zien dat je de bevolking alles kunt wijsmaken. We zouden registratie voor drones onder 250 gram massaal moeten weigeren. Doe je dat niet dan is het eind zoek. Een Tello godver bij de RDW een kots kots exploitant nummer kopen. Hoe imbeciel wordt de wereld?

Drone regels prima. Voor absurditeit moet je niet bij mij wezen. Ik plak geen nummer op mijn mini drones. Nu niet. Nooit niet.
Graag wil ik je verzoeken om je een beetje in te houden op het forum. Prima dat je het niet eens bent met de registratieplicht, maar je taalgebruik valt niet bij iedereen in goede aarde.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: JH54 en Klaaz
Graag wil ik je verzoeken om je een beetje in te houden op het forum. Prima dat je het niet eens bent met de registratieplicht, maar je taalgebruik valt niet bij iedereen in goede aarde.
Prima dat je hier mijn taalgebruik wilt corrigeren. Maar het prettig zijn wanneer meer mensen constructief en mondig genoeg waren om regels aan te vechten die niets met veiligheid van doen hebben opdat we niet de kant van Iran op gaan.
 
  • Grrr
  • Leuk
Waarderingen: Qwastt en JH54
Prima dat je hier mijn taalgebruik wilt corrigeren. Maar het prettig zijn wanneer meer mensen constructief en mondig genoeg waren om regels aan te vechten die niets met veiligheid van doen hebben opdat we niet de kant van Iran op gaan.
Maar waar kunnen de mondigen hun stem laten horen en wordt daar wel serieus naar geluisterd? Ik ga best wel een eind mee in je standpunt.
De manier waarop je hier ludiek je ongenoegen uit door de klachten ook wat in het extreme te trekken, heb ik persoonlijk geen problemen mee, maar dat gaat aan de regelgeving niet veel veranderen.
 
Maar waar kunnen de mondigen hun stem laten horen en wordt daar wel serieus naar geluisterd? Ik ga best wel een eind mee in je standpunt.
De manier waarop je hier ludiek je ongenoegen uit door de klachten ook wat in het extreme te trekken, heb ik persoonlijk geen problemen mee, maar dat gaat aan de regelgeving niet veel veranderen.
We zouden bijvoorbeeld eens kunnen beginnen met wat moeilijker leesbaar handgeschreven exploitantnummers op DJI MIni 2 drones?
 
  • Grrr
Waarderingen: JH54