Registratienummer

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ah, dat had ik zelf inderdaad ook kunnen doen!
Het is even de kunst om van ieder land de juiste officiële websites boven water te krijgen.
Tnx!
Dat valt redelijk mee.
Via google.?? (op extentsie van het land). Voorbeeld google.pt - google.de - google.it ,...
Dan in hun taal regelgeving, wetgeving, drone of wat je wil gaan opzoeken invoegen.
Meestal krijg je dan betere resultaten. Of een IP van desbetreffende land gebruiken werkt ook goed.
Suc6.
Max
 
Ik zie in dit topic al 2 verschillende gekozen plekken mbt het “kenteken”. Volgens mij beiden een Mavic Pro drone?
Op een andere site las ik dat DJI per drone aangegeven heeft wat de beste plek is, maar die handleiding kan ik nergens vinden.
Hoe zit het nu mbt locatie? Maakt dat iets uit qua regelgeving en/of per drone ikv extra gewicht (minimaal maar goed)?
 
RDW instructie is duidelijk
  • Als eigenaar van de drone heeft u een exploitantnummer van ons ontvangen. Een deel van dit nummer moet u aan uw drone vastmaken en inprogrammeren. Het exploitantnummer bestaat uit letters en cijfers. Voorbeeld: ''NLD87astrdge12kc - xyz''.
  1. Alleen het deel vóór het streepje moet goed zichtbaar vastgeplakt worden (bijvoorbeeld met een sticker) aan de buitenkant van de drone. De laatste 3 letters laat u weg, wat voorkomt dat anderen misbruik van uw exploitantnummer kunnen maken.

Goed zichtbaar is dus de eis.
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Dat maakt het voor NL al meer duidelijk maar hoe zit dit in de EU? Brandplaatje is hier ook geen vereiste en Duitsland weer wel.
 
Dat maakt het voor NL al meer duidelijk maar hoe zit dit in de EU? Brandplaatje is hier ook geen vereiste en Duitsland weer wel.
Van www.lba.de Fragen und Antworten zu UAS

Muss ich weiterhin ein feuerfestes Schild mit meinem Namen und meiner Adresse auf meinem UAS anbringen?​


Gemäß den EU-Drohnen-Regularien ist kein feuerfestes Schild mehr erforderlich. An geeigneter Stelle muss jedoch eine Registrierungsnummer (e-ID) angebracht werden. Zu den geeigneten Stellen zählt hierbei auch das Batteriefach, wenn es sich um ein Flugmodell eines im Original existierenden Luftfahrzeuges handelt und das Anbringen der Registrierungsnummer das Gesamtbild des Flugmodells stören würde. Drohnen sind keine im Original existierenden Fugmodelle! Die Feuerfestigkeit der Beschriftung ist nicht mehr erforderlich.
Achtung!
Auch wenn die e-ID in die Fernidentifikationsfunktion des UAS eingegeben wurde, muss diese zusätzlich auch physisch am UAS selbst angebracht sein.
 
Het document mbt locaties die je (het beste) kunt kiezen voor de DJI series. Daar staat nog wel in dat een brandplaatje verplicht is, maar ik begrijp hierboven dat dat geen vereiste meer is.