Registratienummer

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Frans Mulder

New Member
Lid geworden
14 aug 2020
Berichten
7
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
70
Locatie
Nooitgedacht
Ik ben met 8.8 geslaagd voor mijn A1-A3 examen. Alles bij b het RDW kunnen regelen. Ik heb nu dus ook een registratienummer. Bij het RDW zei men dat ik een brandbrstendig plaatje met mijn nummer op de drone moet bevestigen (DJI Air Mavic).
Wie weet hier meer van? Moet dit inderdaad of kan het anders?

Verzonden met mijn SM-A505FN en de Dronepilots.nl app
 
Of een brandplaatje verplicht is voor de AirMavic weet ik niet voor de mini mag je gewoon een sticker of zo gebruiken.Toch heb ik er >hier< een besteld ze kunnen verschillende afmetingen leveren en een tweede plaatje voor bv je controller kost €5 extra.
 
Ik ben met 8.8 geslaagd voor mijn A1-A3 examen. Alles bij b het RDW kunnen regelen. Ik heb nu dus ook een registratienummer. Bij het RDW zei men dat ik een brandbrstendig plaatje met mijn nummer op de drone moet bevestigen (DJI Air Mavic).
Wie weet hier meer van? Moet dit inderdaad of kan het anders?

Verzonden met mijn SM-A505FN en de Dronepilots.nl app
Op de RDW website staat dat het een sticker mag zijn

Capturenummer.JPG
 
ik heb er ook een brandbestendig plaatje opzitten. Dronetags.nl heet die site
BEFA6E06-8DF6-42A3-8105-4844466A7A26.jpeg
 
De plaatjes zien er wel mooi uit, maar ik vraag mij af of ze hitte (brand) bestendig zijn.
Want is zie een aluminium ondergrond met mogelijk een lak-laagje.
Het brandplaatje zou een gravure-werk moeten zijn en dat kan ik niet ontdekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tipe
Die van mij zijn gegraveerd, en wit opgevuld.
Het wit ligt ook iets dieper dan het rood.
zoom-in.jpg

[EDIT]
Van de site:
"Unser selbstklebendes ultra-leichtes Drohnen-Kennzeichen in Form einer feuerfesten gravierten Plakette aus Aluminium ist ideal dafür. - gefertigt mittels Lasergravur im HighTec Verfahren."
 
Laatst bewerkt:
De plaatjes zien er wel mooi uit, maar ik vraag mij af of ze hitte (brand) bestendig zijn.
Want is zie een aluminium ondergrond met mogelijk een lak-laagje.
Het brandplaatje zou een gravure-werk moeten zijn en dat kan ik niet ontdekken.
Die van mij is wel degelijk gegraveerd. Se spreken over een alu (durablack) plaatje met een multilayer coating waarin dit nr gegraveerd word. Hierdoor worden de letters dus wit, maar je voelt wel degelijk de letters ‘erin’ zitten. Hitte bestendig
 
Ik heb het nummer geprint en met en stukje plakband aan de drone geplakt. Dubbelgevouwen om de antenne. Dat was zo'n beetje de enige plek en dan nog kon het lettertype niet groter zijn dan 8 punten. Het voldoet aan de regels zover ik kon zien.
 
Ik heb met een label apparaat het nummer op de drone geplakt. Dat mag toch ook?
 
De regel schrijft voor een brandplaatje. Daarmee wordt bedoeld een plaatje dat brandweren is. Geen plastic stripje met nummer. Bij een brandje verbrand deze ook. Dus een metalen plaatje. Die van mij koste € 12,50 voor een enkel plaatje. Ik heb er gelijk twee besteld voor 17 euro. Dak kan toch geen probleem zijn...
 
De regel schrijft voor een brandplaatje. Daarmee wordt bedoeld een plaatje dat brandweren is.

Dat was bij de vorige regelgeving (ROC en ROC-Light met PH-registratie, en bijvoorbeeld in andere landen zoals Duitsland met je NAW-gegevens) inderdaad het geval, maar dat is in de huidige Europese droneregels achterhaald: een sticker is voldoende in de vanaf 31 december 2020 twee jaar geldende overgangsregeling naar verplichte digitaal moeten uitzenden van je (in Nederland RDW) operator-registratienummer door je drone of een daaraan bevestigd externe transponder. Ik weet nog niet of na die periode een sticker verplicht blijft, of dat een opgeslagen log van het luchtruim (via UTM-systemen) tegen die tijd genoeg gaat zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat was bij de vorige regelgeving (ROC en ROC-Light met PH-registratie, en bijvoorbeeld in andere landen zoals Duitsland met je NAW-gegevens) inderdaad het geval, maar dat is in de huidige Europese droneregels achterhaald: een sticker is voldoende...
Dus als ik het goed begrijp is in alle landen onder de Europese regelgeving een sticker met alleen het exploitant nummer (minus de laatste drie karakters) voldoende?


Op bijvoorbeeld DEZE website staat bij bijvoorbeeld Duitsland en België dat daar (nog steeds) een brandplaatje nodig zou zijn, in Duitsland zelfs met telefoon nummer.

Is dat op die website foutief weergegeven?