Resolutie foto's Mavic Pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
12 jan 2019
Berichten
78
Waarderingsscore
20
Punten
8
Leeftijd
41
Locatie
Nederland
Beste members

Ik zit met het volgende;

Ik heb net een nieuwe Mavic Pro en wil graag van jullie weten hoe het komt dat de foto's die ik maak maar 4 tot 5 mb zijn? En met mn andere drone ( de Spark) foto's maak die 11mb zijn???

Mvg

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Beste members

Ik zit met het volgende;

Ik heb net een nieuwe Mavic Pro en wil graag van jullie weten hoe het komt dat de foto's die ik maak maar 4 tot 5 mb zijn? En met mn andere drone ( de Spark) foto's maak die 11mb zijn???

Mvg

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
Kijk eens naar de eigenschappen van de foto's, hier staat vaak een berg aan informatie van de beelden.
Mocht dat niet lukken zou je de 2 verschillende foto's hier kunnen uploaden (Full image).
Er zijn hier voldoende mensen die ze voor jouw willen vergelijken, waaronder ikzelf.
 
Van telefoon? Of van dronegeheugen, intern of SD-card? En hoe staan de fotoinstellingen op beide drones?
 
Beste members

Ik zit met het volgende;

Ik heb net een nieuwe Mavic Pro en wil graag van jullie weten hoe het komt dat de foto's die ik maak maar 4 tot 5 mb zijn? En met mn andere drone ( de Spark) foto's maak die 11mb zijn???

Mvg

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
Dan klopt het toch? 1e foto is van de Mavic zeg je? Die is 17,4 mb die van de tweede foto (spark) is 5.88mb.

Heb je iets omgedraaid misschien? Of doe ik dat nu?

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Dan klopt het toch? 1e foto is van de Mavic zeg je? Die is 17,4 mb die van de tweede foto (spark) is 5.88mb.

Heb je iets omgedraaid misschien? Of doe ik dat nu?

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
Best,
Klopt ik heb een voorbeeld gestuurd van mavic met raw en dan is het bestand groter, maar ik bedoelde met allebij de drones in jpeg....dan heeft de spark meer pixel en zijn de foto's beter getekend.(mijn mening)

Ik denk dat ik iets gevonden heb, mn instellingen mavic stond op 16:9 en ik denk dat het beste 4:3 is om te filmen/fotostand ?

Bedankt voor het meedenken...alleen!

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Best,
Klopt ik heb een voorbeeld gestuurd van mavic met raw en dan is het bestand groter, maar ik bedoelde met allebij de drones in jpeg....dan heeft de spark meer pixel en zijn de foto's beter getekend.(mijn mening)

Ik denk dat ik iets gevonden heb, mn instellingen mavic stond op 16:9 en ik denk dat het beste 4:3 is om te filmen/fotostand ?

Bedankt voor het meedenken...alleen!

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
Geen dank hoor, ik hoop dat je eruit komt, en zo niet kom dan gewoon even terug met de vraag als het niet lukt, vragen zijn er om opgelost te worden.
 
Dit is normaal. De voorbeeldfoto van een dng (raw) foto wordt in de meeste applicaties in lage resolutie weergegeven, zoals hier in 0,6 mp. De volledige resolutie, met alle mogelijke instellingen is wel gewoon beschikbaar in de dng-opname en kunnen in bijv. Photoshop maar believen aangepast worden.

Ik heb even 2 foto's geschoten in jpg en in dng en je ziet dat de jpg in 12 megapixel wordt weergegeven en de dng in 0,6. Er is dus niets aan de hand met jouw Mavic. Je was alleen appels met peren aan het vergelijken IMG_7314.JPG


---
Bommeltje

"I fly drones, that is... until they crash!"
 
  • Leuk
Waarderingen: DJIWhite Mavic pro