ROC Light Theorie Examen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Gisteren ook examen gedaan in Woerden.
Of het examen is aangepast, maar er er zaten nu toch wel wat vragen over het weer in. 5-6 stuks dacht ik.
Een vraag ging over die weercodes.

Ook een vreemde vraag over welke medicijnen jouw stuurkunsten kunnen beïnvloeden. Ik kon het antwoord niet in de Syllabus vinden... De Syllabus is overigens wel aan verbetering toe. Ik mis de structuur van een goed studieboek. Ook de graphics zijn nog uit de tijd van pacman. Gezien de stevige prijs die je er voor betaald geen overbodige luxe.

Btw: bij KNvL liggen nog oude folders met de oude wetgeving in de schappen. Die zou ik even weghalen!
 
5-6 vragen over het weer (met name over de diverse soorten wolken die er zijn) kan ik me niet herinneren. Die vraag over de weercodes heb ik wel voorbij zien komen en deze ging er over dat je in die code kan zien hoeveel wind er is? Dat lijkt me relevante info voor een drone piloot en dat stond ook aardig in de syllabus beschreven.

In Nederland wordt echt slecht samengewerkt tussen de drone (opleidings) firma's. Als de top-10 firma's samen 1 theorieboek zouden maken dan zou je iets heel moois/nuttigs krijgen. Nu frobelt ieder zijn eigen boek/video/ppt in elkaar is en spreken de boekjes/videos/ppts elkaar tegen.
 
Kunnen geslaagde kandidaten nog wat meer voorbeelden noemen van soort vragen. Ik heb 9 november examen. Zou erg fijn zijn ter voorbereiding. Alvast bedankt!!


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ook het examen afgelegd en ging toch met enkele vragen de mist in. Benieuwd of ik 75% en/of meer gescoord heb. Aardig wat vragen over kaartlezen, betekenis van afkortingen werden juist weer niet gevraagd. Wat accu vragen, enkele over meteo, verder doorsnee vragen en daar ga je juist de mist mee in, althans ik dus :)
 
Gefeliciteerd, mag ik vragen wat zoiets nou kost?

Verzonden met mijn SM-G935F en de Dronepilots.nl app
Dat varieert zeer sterk (€300-€1000+) en is mede afhankelijk van of je alleen het examen afneemt of ook een cursus doet. Eventueel aangevuld met een praktijk training en/ of toetsing.

Kijk anders eens op de sites van Dutch Drone Academy, Droneland Academy, KNvVL, Drone Flight Academy, etc. Zij bieden allen verschillende opties, los en/ of in pakketvorm.

Verzonden met mijn SM-N9005 en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Maar dan ben je er nog niet. Aanmelden drone 73 euro, daarna nog eens 240 euro, plaatjes e.d. reken maar 100 euro en ook de verzekering die je minstens 400 euro per jaar aftroggeld. Al met al een dure geschiedenis en wat dat betreft geef ik Jeroen van Craaikamp gelijk, voor de verdienste hoef je het niet te doen, ben je prive beter uit.

Plus RPAS, sensoren, hardware, software, etc. etc. De vraag was echter duidelijk, mede gezien het onderwerp van het topic, wat het (theorie) deel kost.
 
Laatst bewerkt: