RPA-L/ volledig ROC

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

bramse

New Member
Lid geworden
7 jan 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
38
Locatie
dirksland
Goedemiddag mensen. Zijn er hier die de opleiding rpa-l gedaan hebben? Wat kun je beetje verwachten en is er online lesstof te vinden hiervan?

Verzonden met mijn SM-G390F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Murat
Hey bramse,

Ik heb de RPA-L trainingen gevolgd bij droneflightacademy.
Helaas heb ik er geen mooi drieluik over geschreven zoals Wiebe ;)
 
Hi bramse,

Ik heb de opleiding tot RPA-L dronepiloot gevolgd bij het NLR, en schreef hier het volgende drieluik over:

So you wanna be a drone pilot, part 1: theorieopleiding NLR

So you wanna be a drone pilot, part 2: het theorie-examen

So you wanna be a drone pilot, part 3: praktijktraining- en examen

Heb je hierna nog vragen, let me know!
Ha wiebe,

Bedankt voor de info, hartstikke goed. Misschien dat er ook al iets online over te vinden is aan theorie? Wel lekker om al beetje beslagen ten ijs te komen misschien.

Verzonden met mijn SM-G390F en de Dronepilots.nl app
 
Zo ver ik weet is er online weinig terug te vinden. Het aantal uitgevers van de theorieboeken is nogal beperkt en zij die er zijn zijn nogal happig op het voorkomen van kopieën. Al valt daar natuurlijk prima wat voor te zeggen.

Neem anders een keer een kijkje in de Drone ROC-Light en RPA-L commercial pilots op Facebook. Daar zijn al aardig wat vragen over het examen en de lesstof voorbij gekomen, die kun je ongetwijfeld terugvinden m.b.v. de zoekfunctie ;).
 
Laatst bewerkt:
Zo ver ik weet is er online weinig terug te vinden. Het aantal uitgevers van de theorieboeken is nogal beperkt en zij die er zijn zijn nogal happig op het voorkomen van kopien. Al valt daar natuurlijk prima wat voor te zeggen.

Neem anders een keer een kijkje in de Drone ROC-Light en RPA-L commercial pilots op Facebook. Daar zijn al aardig wat vragen over het examen en de lesstof voorbij gekomen, die kun je ongetwijfeld terugvinden m.b.v. de zoekfunctie ;).
Hey bob,
Ja dat dacht ik al wel beetje maar ik ga eens kijken. Dank voor de tip

Verzonden met mijn SM-G390F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: BobvdM