RTH wijkt af bij de landing

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Patrick S

New Member
Lid geworden
9 mei 2019
Berichten
19
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
65
Locatie
Sluiskil
Beste,
Ik heb een voor mij onbegrijpelijk probleem.
Wanneer ik de RTH inschakel komt de droge wel terug maar wanneer hij ongeveer 5 a 10 meter bovenop de locatie wil landen wijkt hij plots weg en schakel ik gelijk RTH uit om zo toch bij mij manueel te landen.
Enig idee wat dit aan zijn.

gr Patrick
 
Het enige wat ik kan bedenken bij een functie die op basis van GPS werkt, is dat de drone van te weinig satellieten locatie-informatie ontvangt.
Heb je op verschillende locaties en onder verschillende weersomstandigheden dit zelfde probleem?
 
Bedankt Sjakie , ik ga eens proberen op andere locaties ,zou een mogelijkheid kunnen zijn.
 
Van mijn mini 2 is de RTH landing ook niet echt precies hoor. Heb soms al gehad dat deze 2 meter naast het vertrekpunt gaat landen, ondanks voldoende gps signaal.Waarschijnlijk is dit normaal.
 
Wes56 dat begrijp ik maar die van mij vliegt plotseling weg....en als ik niks zou doen ben hem zeker kwijt, toch bedankt voor je reactie.
 
Wes56 dat begrijp ik maar die van mij vliegt plotseling weg....en als ik niks zou doen ben hem zeker kwijt, toch bedankt voor je reactie.
Gaat het om de orignele mavic air of de air 2? De mavic air 1 heeft namelijk een niet standaard RTH. Bijna alle DJI drones vliegen bij RTH terug in een rechte lijn maar de Mavic air 1 probeert het laatste stuk het gevlogen pad terug te volgen via gps om zo obstakels te omzeilen.
 
Hoi het betreft de Mavic Air 1 die ik heb en weet niet hoe ik deze actie kan voorkomen enkel hem handmatig terug halen lukt gelukkig wel.
Misschien alles terug resetten naar fabrieksinstellingen.
 
Maar het zou dus niet de aangepaste RTH van dat type kunnen zijn?
Hoi het betreft de Mavic Air 1 die ik heb en weet niet hoe ik deze actie kan voorkomen enkel hem handmatig terug halen lukt gelukkig wel.
Misschien alles terug resetten naar fabrieksinstellingen.

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
Nou wat ik enkel aangepast heb is de hoogte in RTH van 30 naar 20 meter maar dat zou denk ik niet uit mogen maken.
Mijn plan is om hem morgen naar de fabrieksinstellingen eens terug te zetten en nog eens proberen.
Op zich is het geen probleem hoor alles werkt in ieder geval enkel het laatste RTH moment deed hij raar.
Misschien had iemand een idee of oplossing.
 
Ik bedoelde de aangepaste RTH functie van de air zelf, niet uw aanpassingen.
zoals dit.

Nou wat ik enkel aangepast heb is de hoogte in RTH van 30 naar 20 meter maar dat zou denk ik niet uit mogen maken.
Mijn plan is om hem morgen naar de fabrieksinstellingen eens terug te zetten en nog eens proberen.
Op zich is het geen probleem hoor alles werkt in ieder geval enkel het laatste RTH moment deed hij raar.
Misschien had iemand een idee of oplossing.



Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app