ruis filmen water

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Zie je de ruis alleen op je FPV scherm, of ook op video die door de camera op SD kaart is weggeschreven?
Indien alleen op FPV signaal, dan komt het waarschijnlijk door de reflectie van je videosignaal op het water, dat samen met het bedoelde signaal binnen komt op de ontvanger. De twee signalen interfereren dan met elkaar.
Ik weet niet of je een frequentie of kanaal kunt kiezen voor je videosignaal, maar als dat kan, dan zou ik de oplossing in die hoek zoeken.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Oew... dan is het wat moeilijker te diagnosticeren. Dan moet het in of vlak bij de camera fout gaan. Een kabeltje dat los zit, of een draadbreukje, een slecht contact, ergens,... kan heel veel zijn, eigenlijk.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Oew... dan is het wat moeilijker te diagnosticeren. Dan moet het in of vlak bij de camera fout gaan. Een kabeltje dat los zit, of een draadbreukje, een slecht contact, ergens,... kan heel veel zijn, eigenlijk.
Met het gegeven dat er ruis 'boven water' zichtbaar is, kunnen er al wat mogelijkheden worden weggestreept.
 
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat het eigenlijk lens flare is, als het toevallig alleen optreedt bij tegen de zon in vliegen.
Gebeurt het ook met de zon “in de rug”?


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Doe eens een linkje naar zo’n YouTube videootje. Is misschien makkelijk om te zien wat je precies bedoelt.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
banjoke1966,
De video waar je naar linkt is niet beschikbaar.
 
Banjoke1966,
Waarschijnlijk staat de weergave van Uw video op PRIVE, dus voor iedereen te zien dan op : Openbaar zetten.

Groet Buckmavic.
 
Nu is -ie wèl weer zichtbaar!

Het eerste wat ik dacht was "Ruis? Waar dan?" :)
Met mijn ogen en een ipad mini zag ik geen ruis. Op de PC zag ik wel wat, maar ik zou het eigenlijk geen ruis willen noemen.

Het enige wat ik zie is een beetje blokkerigheid vanwege de kleine kleurvariaties in het water. Dat heeft met compressie te maken (en resolutie, en frames per seconde) en de snelheid waarmee je vliegt of draait (of eigenlijk de snelheid waarmee het plaatje "verplaatst")
Dat zie je ook in de bomen wanneer je draait. Zodra je ophoudt met draaien is het snel weer weg en is het beeld weer helder en scherp. Bij het water zie je het effect ook oplossen zodra je afremt en het beeld "stabiliseert".
Even kijken op welke fps je afspeelt en zo ook opnemen. Of op 60 fps opnemen, dat wil ook nog wel eens schelen. Wat zijn de mogelijkheden van jouw drone / camera wat dat betreft?
 
heb de mavic pro
4k 30 fps neem ik op
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de beelden nog niet op een goed beeldscherm kunnen kijken, maar ik kan op voorhand al aangeven dat 30 fps een minder scherp en vloeiend beeld geeft bij beweging dan 60 fps.
Hieronder een linkje naar een zelfde discussie.
1080p 60fps vs 2.7 k 30 fps