Schroefdraad op motor tbv Propeller lijkt dol van mijn mini 3 pro

esc

New Member
Lid geworden
11 mei 2021
Berichten
8
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
50
Locatie
Breda
Hallo
Tijdens een vlucht is 1 propeller ervan af gegaan. Daarna heb ik geprobeerd een nieuwe op te schroeven met de juiste schroefjes die bij de fly more kit zat.
Alleen hij blijft doordraaien. Krijg hem niet vast.

Graag alstublieft advies hoe hier mee op te gaan en het probleem op te lossen.

Alvast bedankt
 
De propellors draaien niet op iedere motor dezelfde kant op. Ik kan me daarom voorstellen dat er twee soorten schroefjes zijn. Misschien gebruik je de verkeerde schroefjes?

Verzonden met mijn SM-X200 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: esc
Dank je wel voor het idee.
Deze schroefjes zaten bij de spare propeller.
Ik ga ervan uit dat ze goed zijn. Natuurlijk geprobeerd maar het leek of ze te klein waren. Je kon ze er zo in drukken ipv draaien. Je hoorde en voelde wel de schroefdraad.
Ik heb de andere propeller ( die nog vast zat) omgezet met het schroefje waar hij vast mee zat maar dat ging ook niet goed.

Verzonden met mijn SM-G973F en de Dronepilots.nl app
 
het leek of ze te klein waren. Je kon ze er zo in drukken ipv draaien. Je hoorde en voelde wel de schroefdraad.
Hierdoor lijkt het toch alsof je de verkeerder schroefjes meegeleverd hebt gekregen. Kun je wel de "oude" schroefjes vastdraaien?
 
  • Leuk
Waarderingen: esc
Zo te zien is op het DJI forum genoeg te doen rondom de Mini 3 Pro schroefjes, maar vooral ook rondom het meegeleverde schroevendraaiertje en het vervangen van de props: dji mini 3 pro screws - Google Zoeken

Hier en daar wordt in de draadjes geadviseerd om de drone in te sturen voor reparatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB
Ja had ik gezien. Gaat vooral over vast zittende schroefjes. In iedergeval bedankt voor de hulp. Ik denk inderdaad dat ik het terug moet sturen ter reparatie.
Zo te zien is op het DJI forum genoeg te doen rondom de Mini 3 Pro schroefjes, maar vooral ook rondom het meegeleverde schroevendraaiertje en het vervangen van de props: dji mini 3 pro screws - Google Zoeken

Hier en daar wordt in de draadjes geadviseerd om de drone in te sturen voor reparatie.

Verzonden met mijn SM-G973F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL