SD card speed low. Code 100028

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jan van Rooij

New Member
Lid geworden
1 apr 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
68
Locatie
Helmond
Hoi beste droners,
Ik krijg bovenstaande melding. Wat raden jullie mij aan?
Ik heb de Mavic Air 2 met een 128 SD card.
2e vraag, kan het zijn dat na een update deze melding nu ineens komt? Ik heb die nooit eerder gezien.
Ben benieuwd naar jullie reacties
Groet.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik had het laatst ook met mijn Mavic 3. Door de hogere bitrate kan het zijn dat de beelden niet snel genoeg weggeschreven kunnen worden als het kaartje wat gefragmenteerd aan het raken is. Je kunt proberen om het kaartje op je computer even uitgebreid te formatteren met een speciaal tooltje. Anders ontkom je er niet aan om te gaan kijken naar een nieuw kaartje met een hogere schrijfsnelheid. Wat voor classificatie heeft je huidige kaartje?
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo
Ik had het laatst ook met mijn Mavic 3. Door de hogere bitrate kan het zijn dat de beelden niet snel genoeg weggeschreven kunnen worden als het kaartje wat gefragmenteerd aan het raken is. Je kunt proberen om het kaartje op je computer even uitgebreid te formatteren met een speciaal tooltje. Anders ontkom je er niet aan om te gaan kijken naar een nieuw kaartje met een hogere schrijfsnelheid. Wat voor classificatie heeft je huidige kaartje?

Heee the man himself reageert

Hoi beste Wiebe, het schijnt dat ik een Sandisk ultra a1 120 lezen en 22 schrijven. Met alle respect mij zegt dat helemaal niets
Ik ben ook niet zo thuis met formatteren en zo. Heb het vermoeden dat ik gewoon een nieuwe SD card dien te kopen.
Wel vreemd want in de winkel waar ik de drone heb gekocht raadde men deze aan. Natuurlijk niet wetende dat er verschillende updates zijn geweest.
Bedankt voor het snelle reageren Wiebe én ik ga jouw boeken nog aanschaffen
Met vriendelijke groet,
Jan


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Ik had het laatst ook met mijn Mavic 3. Door de hogere bitrate kan het zijn dat de beelden niet snel genoeg weggeschreven kunnen worden als het kaartje wat gefragmenteerd aan het raken is. Je kunt proberen om het kaartje op je computer even uitgebreid te formatteren met een speciaal tooltje.
Defragmenteren van een SD-kaart levert geen extra snelheid op. De kaart bevat geen bewegende componenten, i.t.t. een harddisk waarbij fragmentie wel tot snelheidsverlies kan leiden.
Een SD-kaart heeft een beperkte levensduur qua aantal schrijfbewerkingen en eigenlijk is het dus zelfs af te raden om je kaart te defragmenteren.
 
Defragmenteren van een SD-kaart levert geen extra snelheid op. De kaart bevat geen bewegende componenten, i.t.t. een harddisk waarbij fragmentie wel tot snelheidsverlies kan leiden.
Een SD-kaart heeft een beperkte levensduur qua aantal schrijfbewerkingen en eigenlijk is het dus zelfs af te raden om je kaart te defragmenteren.
Toch heb ik wel eens dit soort problemen verholpen door middel van een 'uitgebreide' formattering. Maar je hebt gelijk hoor, in theorie zou het niet uit mogen maken...
 
Toch heb ik wel eens dit soort problemen verholpen door middel van een 'uitgebreide' formattering. Maar je hebt gelijk hoor, in theorie zou het niet uit mogen maken...
Formatteren is niet hetzelfde als defragmenteren. Met een formattering heb je wellicht een schone meta data file gerealiseerd en een probleem verholpen, veel meer kan ik met het formatteren van een SD-kaartje niet bedenken. Ja, de allocation unit size een niet-default waarde geven om te optimaliseren. Maar die weg ben je vast niet opgegaan.

@Jan van Rooij
Let op dat bij formatteren van je kaartje de inhoud onherstelbaar wordt gewist. Dus eerst even een kopieetje maken als er nog iets op staat.
 
denk dat je t zoeken moet in de classificatie zoals @wdejager al opperde.
Classificatie is tegenwoordig echter meer dan de A :oops:

Deze heb ik zonder problemen

Samsung micro sd.jpg
€ 15,- voor betaald in een aanbieding.
Gaat met name om de specs. U3 en V30 zoals ik t begrijp , en zoals Hier heel mooi wordt uitgelegd.
Hier zelfs expliciet voor de mini 2
Hij moet vooral snel kunnen schrijven voor 4K. (aanbevolen wordt 30 MB/s)

03videoSD.jpg


Hoop dat je er wat aan hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Waar het voornamelijk om gaat is of je SD kaart compatibel is met het apparaat waar je hem instopt. Dat kan in dit geval alien DJI bepalen.
Voor exact die reden wordt er altijd een mooi tabelletje in ge gebruiksaanwijzing afgedrukt waar precies in staat welke kaarten compatibel zijn met jou DJI. Staat jou kaartje er niet tussen ? Grote kans dat hierin je probleem schuilt.

Screenshot 2022-05-25 183838.png