Serieuze problemen met A2 examen

Jeffry83

New Member
Lid geworden
29 mei 2023
Berichten
14
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
40
Locatie
Zoetermeer
Hallo! Ik ben net aan geslaagd voor het A1/A3 examen bij Drone Flight Academy, maar het A2 examen, ik ben al door mijn 5 pogingen heen, en het lukt mij gewoon niet, ik heb een serieuze leeraandoening die mij al voor het hele leven heeft getekend, ik vindt het gewoon weg apart hoe er vragen in het examen staan die gewoon niet in de leerstof terug te vinden is. Het feit dat je dus gewoon nog een poging kan kopen ruikt voor mij naar dat ze het gewoon extra moeilijk maken om nog meer geld te kunnen vangen. Hoe moet ik nu voor dit examen kunnen slagen als ze mij vragen stellen over iets wat je niet leert in de leerstof?

Is er toevallig leerstof samengesteld door iemand geconcentreerd op het A2 examen? Een van de vragen waar ik steeds op bots wat ik nergens terug kan vinden, is waar de regels en richtlijnen voor beheer van gegevensbronnen worden opgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Meestal moet je bij examens de geleerde stof zo kunnen interpreteren dat je op basis daarvan vragen kunt beantwoorden. Ik had meen ik een vraag of ik kon gaan dronevliegen als ik de vorige avond laat had doorgefeest met drank en een “pilletje”. Dat staat natuurlijk niet zo exact in de lesstof. Maar je leert wél dat je fit, alert en uitgerust moet zijn om met een drone te vliegen. Op basis daarvan kun je snappen dat het goede antwoord op de vraag dus “nee” is.

Kortom, het examen is méér dan alleen uit je hoofd geleerde zaken opdreunen.

Succes met A2.
 
Hallo! Ik ben net aan geslaagd voor het A1/A3 examen bij Drone Flight Academy, maar het A2 examen, ik ben al door mijn 5 pogingen heen, en het lukt mij gewoon niet, ik heb een serieuze leeraandoening die mij al voor het hele leven heeft getekend, ik vindt het gewoon weg apart hoe er vragen in het examen staan die gewoon niet in de leerstof terug te vinden is. Het feit dat je dus gewoon nog een poging kan kopen ruikt voor mij naar dat ze het gewoon extra moeilijk maken om nog meer geld te kunnen vangen. Hoe moet ik nu voor dit examen kunnen slagen als ze mij vragen stellen over iets wat je niet leert in de leerstof?

Is er toevallig leerstof samengesteld door iemand geconcentreerd op het A2 examen? Een van de vragen waar ik steeds op bots wat ik nergens terug kan vinden, is waar de regels en richtlijnen voor beheer van gegevensbronnen worden opgeslagen.

In schoolopleidingen kun je terugvallen op hulpen wanneer je leerproblemen hebt.
Omdat ik docent ben geweest snap ik je probleem heel goed.
Komend jaar gaan we les geven op scholen, te beginnen in het praktijkonderwijs. Met deze leerlingen ben ik erg begaan.
Hierna stuur ik je een privé bericht zodat je contact kunt opnemen als je hulp wilt. Het gaat je niets kosten overigens.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik kreeg vreemd genoeg in het A1/A3 examen zelfs drie vragen over leerstof (over verschillende soorten batterijen en over de gewichtsverdeling van de drone) die ik nog niet eerder gezien had. Pas toen ik de leerstof voor A2 doornam, kwam ik die onderwerpen tegen. Wat wel helpt voordat je examen doet is om heel veel proefexamens te doen. Die kun je zo vaak doen als je wilt. En de vragen uit het proefexamen komen gewoon rechtstreeks uit het echte examen. Als je dus je antwoorden uit het proefexamen achteraf bekijkt en dus vooral probeert te begrijpen waarom je bepaalde vragen fout had, dan leer je daar heel veel van. Komt die vraag daarna langs in het echte examen, dan weet je het juiste antwoord en ook waarom! Veel succes, je kunt het!
 
Bedankt voor de adviezen iedereen!
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik kreeg vreemd genoeg in het A1/A3 examen zelfs drie vragen over leerstof (over verschillende soorten batterijen en over de gewichtsverdeling van de drone) die ik nog niet eerder gezien had. Pas toen ik de leerstof voor A2 doornam, kwam ik die onderwerpen tegen. Wat wel helpt voordat je examen doet is om heel veel proefexamens te doen. Die kun je zo vaak doen als je wilt. En de vragen uit het proefexamen komen gewoon rechtstreeks uit het echte examen. Als je dus je antwoorden uit het proefexamen achteraf bekijkt en dus vooral probeert te begrijpen waarom je bepaalde vragen fout had, dan leer je daar heel veel van. Komt die vraag daarna langs in het echte examen
Ik neem het examen bij droneflightacademy.eu, en die geven geen proef examens helaas. Je krijgt er 5 pogingen en dan kan je voor 25 euro nog eens 5 pogingen kopen. Ik heb dus alle antwoorden moeten onthouden van het echte examen. Er kwamen vragen in voor over een onderwerp maar er werd niets uitgelegd in de leerstof erover. Dus moet ik zelf weer gaan zoeken op het internet! Ik koop toch bij hun zo'n opleiding om dat te leren? Leer mij dat dan ook in plaats van dat ik op een (niet succesvolle) speurtocht moet gaan op het internet.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk met de punten dat je dit hoort terug te zien in de leerstof. Wat voor soort examen is het? Meerkeuze antwoorden?
Dan kun je wel een beetje zien welk antwoord ze willen.
Een antwoord op het door jou gegeven voorbeeld zou kunnen zijn:
- in de checklist
- bij de handleiding van de drone
- of: op een direct en makkelijk te bereiken plek.
Zoiets bijvoorbeeld.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
De antwoorden bestaan inderdaad uit 4 meerkeuze-antwoorden. Sommige zijn heel makkelijk, maar om een of andere reden zat er een vraag twee keer in. Ik heb sinds Maandag al het materiaal verzameld, in geheugen studie materiaal zoals ik het vroeger ook deed in school. Ik ben met 81% net aan geslaagd! Maar nu weet ik dus niet welke vragen ik fout had.
 
Gefeliciteerd. Waarom stuur je hen geen mail met jouw zienswijze en probleem in deze?
Ik denk dat ze daar wel wat aan hebben en mee zullen gaan doen.
Maar in ieder geval leuk dat je het gehaald hebt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app