SG906 pro2 stort neer

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Piet1955

New Member
Lid geworden
30 okt 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
68
Locatie
Vlaardingen
Goedendag.
Ik heb sinds een paar maanden een SG906 drone. Nog niet echt veel mee gevlogen, maar de laatste keer viel hij spontaan naar beneden. Hij was ongeveer 100 meter van mij verwijderd en ongeveer 10 meter hoog. De batterij van de drone en de afstandsbediening waren vol. Toen ik hem vond was hij uitgeschakeld.
Heeft iemand dit ook meegemaakt? En wat zou een oplossing kunnen zijn?
Bij voorbaat dank voor suggestie's.
Piet1955
 
Tja, moeilijk zo te zeggen natuurlijk, maar misschien maakte de accu niet goed contact? Ik weet wel dat ik steeds bij het plaatsen van een accu check of ik deze helemaal goed heb aangedrukt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Tja, moeilijk zo te zeggen natuurlijk, maar misschien maakte de accu niet goed contact? Ik weet wel dat ik steeds bij het plaatsen van een accu check of ik deze helemaal goed heb aangedrukt
Idd, als de batterij niet goed vergrendeld zit trilt hij er gegarandeerd uit.

Het blijft natuurlijk speculeren maar enkele veelvoorkomende mogelijkheden:

- Batterij losgekomen
- 'Motoren uit' functie geactiveerd tijdens de vlucht.
- Propeller falen.
 
Heb er ook een. Vloog over water, en net boven de oever stortte hij spontaan als een baksteen naar beneden. Lijkt een kwaaltje te zijn. Het zou mij ook niet verbazen dat overhitting vd chip ook mee speelt, wordt soms erg warm.
 
Bedankt voor de reactie's. In het bijzonder de mededeling dat de drone van remcov ook neergestort is. Was de drone van jou ook uitgeschakeld toen je hem vond?
Maar ja wat moet je verder met zo'n onbetrouwbaar ding??
 
Op papier is het een ontzettend interessante drone qua specs, via een klein pitoresk chinees webwinkeltje gehaald voor nog geen 130,- (ex btw) redelijk goed beeld, goede 3assige stabilisatie, gps, 25 minuten flighttime. Bodem camera aanwezig. Ook reviews op het internet elders waren enthousiast.
Prachtig om te starten met een redelijk volwassen drone, en maak je een beginnersfout, heb je niet heel veel financiele pijn...
Maar if you pay peanuts.... Die van mij viel bij de 4e testvlucht, na ca 10 ab15 minuten vliegen ter hoogte van ca 2,5 mtr spontaan naar beneden. Deed helemaal niets meer. Ook accu gewisseld thuis, noppes. Een paar maanden later uit de kast gehaald, en alles deed het spontaan weer. (Hetzelfde doen en verwachten dat het anders gaat :) Wat het nou was, weet ik nog steeds niet. Ondanks dat dit de 4e gen is van dit model, zitten er nog wat vervelende dingen in. Een keer dat films corrupt waren (las dezelfde klacht ook op een forum), gps die soms heel lastig een fix krijgt, of na een tussentijdse landing dat hij niet meer wil connecten met de bediening. Al heb ik ook goede vluchten gehad, heb ik niet veel vertrouwen in dit beestje.
 
Hallo Remcov
Bedankt voor de info.
Een software update ( als die al te vinden zou zijn) is denk ook geen oplossing.
Ergens een slecht contact zou het kunnen zijn, maar met tikken tegen en bewegen van de accu blijft hij aan.
We zien wel.
Groeten
Piet
 
Ik had een SG907( het broertje) met 3 batterijen aangeschaft. Ëen batterij vertoonde een onbetrouwbaar gedrag. Gemonteerd in de drone viel deze soms uit bij het oppakken en neerzetten van de drone.Toen batterij opengeschroefd. Het bleek dat de batterijvoedingskontakten niet goed waren gesoldeerd. Daarna de 6 kontakten opnieuw gesoldeerd en probleem was opgelost. En ik ben ervan overtuigd dat ik hiermee heb voorkomen dat de drone eens zou zijn neergestort indien ik dit niet zou hebben gedaan.
Doe er je voordeel me,

Alexander
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Hallo
Bedankt voor de adviezen, ik ga de batterij toch eens open maken.
Groeten
Piet
 
Informeer jezelf goed over de risico's van het werken aan lithium batterijen.

Verzonden met mijn M2101K6G en de Dronepilots.nl app