Signaalversterker DJI mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Guinnessfan

Member
Lid geworden
1 dec 2020
Berichten
33
Waarderingsscore
7
Punten
8
Leeftijd
72
Locatie
Nieuwe Pekela
Ik ben op zoek gegaan naar een signaalversterker voor op de controller (zie foto) van mijn DJI Mini 2 die ik kort geleden heb aangeschaft.

Mijn voornaamste reden dat ik overweeg om een signaalversterker aan te schaffen is dat ik zoveel mogelijk de melding 'Signal lost' wil voorkomen. In het verre verleden gevlogen met een DJI Phantom en ik heb destijds nogal eens wat speurtochten moeten ondernemen om hem weer te vinden. Dat zou ik nu (voor zover mogelijk) toch graag willen voorkomen
Het probleem van het internet, en in 't algemeen, is dat hoe meer info je vindt, hoe meer vragen het oproept. En dan is het vaak het verhaal van de bomen en het bos. Kan iemand mij adviseren?

DJI controller.jpg
 
Totaal overbodig voor de DJI Mini 2
 
In theorie heeft de Mini2 6 KM bereik, dat is ruimschoots voldoende aangezien je de Drone in het zicht dient te houden.
De Mini 2 gebruikt een totaal andere techniek als een P3
 
Mijn Mavic2 Zoom vliegt gewoon terug op de gps als hij de verbinding kwijt is. ;-)
Bleek erg handig in de bergen van Madeira vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guinnessfan
De Mini2 heeft een =return to home functie= bij "signal lost" en dus hoef je nooit op zoek. Hij komt namelijk vanzelf terug. Zet de return to home hoogte wel hoog genoeg. Die staat bij mij op 75 m. Ik vlieg al ruim 3 jaar en heb diverse keren de melding gehad en terugkomen op 75 meter hoogte is hoog genoeg.
 
De Mini2 heeft een =return to home functie= bij "signal lost" en dus hoef je nooit op zoek. Hij komt namelijk vanzelf terug. Zet de return to home hoogte wel hoog genoeg. Die staat bij mij op 75 m. Ik vlieg al ruim 3 jaar en heb diverse keren de melding gehad en terugkomen op 75 meter hoogte is hoog genoeg.
Dank. Volgens mij had de Phantom dat ook, maar desondanks ....
Uit de reacties is me duidelijk geworden dat ik geen signaalversterker nodig heb voor de mini 2. Ik zal de RTH inderdaad maar wat hoger instellen (staat nu op 50m).

Verzonden met mijn SM-T590 en de Dronepilots.nl app
 
In theorie heeft de Mini2 6 KM bereik, dat is ruimschoots voldoende aangezien je de Drone in het zicht dient te houden.
De Mini 2 gebruikt een totaal andere techniek als een P3

Hallo ik heb nu al een paar keer een melding gehad dat de verbinding met de rc weg was. Een keer op 900 meter en een keer met de drone op 300 recht boven me (was even aan het testen).
Vandaag op 200 meter. Dus hoe ik ooit 6 km zou moeten halen is mij een raadsel. Niet dat ik dat wil proberen maar ik lees overal dat Ocusync juist zo stabiel is.
Moet ik misschien een instelling aanpassen. Heb overigens niets kunnen vinden in de instellingen.
Groet Hans


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik vind ook iets van de Ocusync van de Mini 2, heb er op m'n werk 1 en ben al diverse keren de verbinding kwijt geweest terwijl de drone < 200 m bij me vandaan was.
Met de Mavic Pro ben ik nog nooit ook maar een seconde het signaal kwijt geweest.
 
De afstand aan de mini 1 vind ik ook wel storend. (Uiteraard geen occus. dus te begrijpen) Maar als ik dit hier lees vind ik de mini 2 een twijfel geval om aan te kopen. Waar zit het probleem. Gebouwen, bomen, .......
Zijn er ook mensen met positieve ervaringen. Vlos telt even niet mee ;-)

Groetjes,
Tom
 
Zijn er ook mensen met positieve ervaringen. Vlos telt even niet mee ;-)
Jazeker, zijn die er!
Tenminste, ik ben erg tevreden met mijn Mini 2. En dat betekent dan niet dat ik nooit het contact verlies met de drone, want ik denk dat dat gewoon inherent is aan het gebruiken van de drone. Dat is ook de reden dat men de RTH-functionaliteit heeft ingebouwd.

Dát je het contact met de drone verliest heeft eigenlijk altijd te maken met obstakels tussen de RC en de drone, zoals bomen, gebouwen, aarden wallen etc. Maar ook niet-natuurlijke omgevingsverstoringen (veel wifi in de buurt of GSM masten) kunnen dit beïnvloeden.
Ik ben zelf de verbinding ook wel eens kwijtgeraakt en merkte toe dat ik zowat met de rug naar de drone toe stond gekeerd. ;-)

Maar regel is nog steeds dat ik een heel solide verbinding met de drone heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom10
Hoi droners,

het is me ook al opgevallen hoe belangrijk het is om de antennes goed op de drone gericht te houden. Vandaar dat ik het symbooltje dat de signaalsterkte weergeeft blindelings weet staan. Ik dacht vroeger dat het maximale bereik van 6 km een teken was dat, als de drone veel dichter was, de stand van de antennes niet veel uitmaakte, wat dus totaal fout blijkt te zijn.
Op zich is dat wel logisch als je weet dat je uizendt met slechts 0,1 Watt bij 2,4GHz of zelfs 0,025 Watt op 5,8 GHz. Het is een wonder dat de verbinding nog zo stabiel is.

Groeten,
Riho
 
@Riho, welk symbooltje is dit? Ik heb zelf de Mini 1. maar qua app zal dit denk ik hetzelfde zijn?
 
Hallo Mike,

bovenaan rechts op het schermpje van je remote staat een zwartblokje met twee zwarte streepjes bovenaan en met twee witte cirkeltjes in (het symbool voor je remote controle) en ernaast staan blokjes die aangeven hoe sterk het signaal is. Het effect zie je makkelijk als je laag vliegt en je met je rug naar je drone keert dan zie je snel een blokje wegvallen.

Groetjes,
Riho
 
Ga straks thuis eens kijken maar volgens mij mis ik die...
In de handleiding staat ook dat onderin, in het midden je zou moeten kunnen zien wat de richting van de drone is maar dat heb ik ook niet op mijn telefoon (s10+)
 
...... En dat betekent dan niet dat ik nooit het contact verlies met de drone, want ik denk dat dat gewoon inherent is aan het gebruiken van de drone. .......
Herkenbaar maar toch raar dat dit nooit met de Mavic Pro gebeurd, beide ocosync en de mini zelfs 2.0
 
Hoi Klaaz,

Ik heb een Mavic 2 pro en had het reeds 3 keer voor. In 2 gevallen had ik visueel contact met de drone en klopte de melding van mijn remote niet, want ik kon hem nog steeds besturen maar kreeg geen gps-info meer door en geen camerabeeld. Ik kon dus niet meer volgen op mijn remote, maar kon wel sturen en kon zo op het zicht kunnen landen. Die twee gevallen waren op eenzelfde locatie. De allereerste keer was ik hem visueel kwijt + geen verbinding meer met de remote (indien ik toch visueel contact zou gehad hebben kan het dat ik hem ook nog kon besturen, maar dat kan ik niet bevestigen). Ik kreeg de vraag via mijn remote of ik de RTH-procedure wou inzetten en ik bevestigde. Het feit dat de remote me de vraag stelde wil eigenlijk zeggen dat er toch contact moet geweest zijn. Ik bevestigde en mijn drone is teruggekeerd. Dicht bij de 2 locaties waar ik dit voorhad staan masten voor mobiele telefoons. Ik vermoed dat er een verband is.

Groeten,
Riho.