Phantom 3 Std/4K Signal weak / signal lost

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Stuntpiloot98

New Member
Lid geworden
23 jun 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
25
Locatie
Nederland
Hallo iedereen,

Ik heb al vele topics voorbij zien komen maar niks helpt. brengt mij verder. Mijn DJI Phantom 3 Standard heb ik nu precies drie jaar en ik heb al langere tijd last van het probleem dat de drone na +/- 150m de melding 'Signal weak' geeft en daarna de melding 'Signal lost'. ik heb de drone nooit aangepast en is nog in de staat zoals ik hem gekocht heb (geen range extenders ofzo)

De drone bevat de meest actuele firmware en is altijd op een professionele manier gebruikt. Ook nog nooit een crash gehad of laten vallen. Weet iemand hier raad mee? Hoe ik dit probleem kan oplossen?
 
Mogelijk een kabelbreuk in de antenne(s) van je remote controller droor het vele in en uitvouwen.
 
Waarschijnlijk is bij je bij de laatste FW update (1.09.0200) de chip kapot gegaan die zorgt voor het schakelen tussen de 2 antennes. Dit is een bekend probleem wat ontkent wordt door DJI. Er is een hardware oplossing waar je een antenne(je hebt er maar een nodig) fixed maakt via een kabelbruggetje. Ik heb er zo al 5 gerepareerd. Hierna heb je je oude bereik terug.