SJRC F11

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bart60

New Member
Lid geworden
22 dec 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
63
Locatie
Putten
Hallo, ik heb onlangs de sjrc f11 gekocht, maar het probleem is dat ik geen verbinding kan krijgen met de app.
Mijn smartphone (wifi) geeft aan dat ie wel verbonden is met het netwerk maar geen internet krijgt. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar nog geen succes. Kan het wezen dat er misschien in de instellingen van mn phone iets niet goed staat ingesteld? Het is een Nokia 5.1 Plus. Please help!! Groet Bart.
 
Graag wat verduidelijking
- je app verbind niet met de sjrc ?
- Je app verbind wel met de sjrc maar je krijgt geen internet ?

Als de sjrc verbonden is via wifi zal je op de telefoon 3g of 4g toegang moeten hebben naar het inet
 
Hoi, nee, dus niet. Hij geeft dan bij de wifigegevens op mn telefoon aan dat ie wel verbonden is met het netwerk maar dus geen toegang tot het internet heeft en dus ook geen signaal heb op de app.
Heel vreemd en ik baal er van want hij vliegt verder prima, maarja, nu nog die camera.
Drone.jpg
 
Waarschijnlijk moet je even de Hotspot functie inschakelen op je telefoon in de instellingen van de telefoon.
Ik ga er vanuit dat je wel een abonnement hebt met data ?
 
Ik heb nog van alles geprobeerd, ook die Hotspot functie geprobeerd, maar hij blijft gewoon aangeven dat ie wel verbinding maakt met het netwerk maar geen toegang tot internet.
Heel vreemd allemaal.
 
Zo gek is dat niet, je verbind je telefoon met de drone en die heeft nou eenmaal geen verbinding met het internet.
Het zou echter wel zo moeten zijn dat de drone jou telefoon vervolgens als "modem" gaat gebruiken.
Daarvoor moet je telefoon echter wel verbinding kunnen maken met een 3g of een 4g netwerk. Ik vermoed dat daar je probleem ligt.
Kun je surfen op de telefoon als je de wifi verbinding compleet uitschakelt op de telefoon ?
 
Ja hoor geen probleem. En de telefoon geeft ook gewoon 3g of 4g aan. Hij wisselt af en toe tussen beide!
 
Ik heb het gelezen maar mijn telefoon ondersteunt 5 ghz en er is sprake van een wachtwoord invoeren maar die wordt helemaal niet gegeven.
Het enige wat je hoort te doen is het netwerk opzoeken, verbinden en dan moet ie signaal leveren in de hoop dat de app dan ook goed werkt, maar ik krijg iedere keer te zien dat ie wel het netwerk pakt maar geen toegang heb tot het internet. Heb je misschien een adres waar ik em eventueel zou kunnen laten nakijken als ik er uiteindelijk niet uit kom?
 
Nogmaals, je telefoon maakt verbinding met een drone en de drone heeft GEEN toegang tot het internet!
Dus de melding "geen internet" is normaal. Gebruikelijk voor alle drones die via wifi verbinding maken.
Je hebt ook geen internet nodig, je telefoon communiceert rechtstreeks met de drone voor het ophalen van de camerabeelden.

De app op de telefoon maakt daarin tegen wel weer gebruik van het internet en zou dit rechtsreeks moeten doen via de 3g of 4g verbinding omdat de wifi reeds verbonden is met de drone.

Telefoon --> heeft verbinding zonder internet met drone of remote via een rechtstreekse wifi verbinding
Telefoon --> Moet een 3g of 4g dataverbinding hebben met je provider, hierdoor haalt de app kaartgegevens op.

Tussen de communicatie van de telefoon en de drone komt dus geen internet aan te pas uitsluitend wifi.



Pak gewoon nog eens de gebruiksaanwijzing erbij en doorloop die stap voor stap.
Goed lezen en op de details letten.
Dubbelcheck ook nog eens of je wel de juiste app gebruikt op je telefoon.
Probeer het eens met een andere telefoon of tablet.

Ik ken de Sj11 zelf niet, misschien moet je wel verbinding maken met de controller ipv de drone of omgekeerd.
 
Nou, hij doet het!!
Ik had de app verwijdert en opnieuw weer geinstalleerd ( wat veel langer duurde dan de vorige keer, dat zal dus waarschijnlijk dan wel het probleem geweest zijn, denk ik) en ik heb beeld op mn telefoon.:):)
Heel erg bedankt!!