Skydio lanceert zelfsturende inspectiedrone X2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.281
Waarderingsscore
2.919
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Skydio lanceert zelfsturende inspectiedrone X2

Het Amerikaanse bedrijf Skydio heeft een inspectiedrone geïntroduceerd die in principe zelfstandig zijn werk kan doen. In plaats van een piloot van vlees en bloed vertrouwt het systeem op een geavanceerd stelsel van camera’s rondom en kunstmatige intelligentie om de meest geschikte vliegroute te bepalen. Het bedrijf heeft ook een investering van 100 miljoen dollar ontvangen om versneld marktpositie te ontwikkelen.

Lees verder
 
Ik probeer een prijs te vinden wat de Skydio X2 moet gaan kosten maar dat is lastig te vinden. Iemand een idee. tnx
 
Ik zou rekenen op een $10.000 +
 
oeps dat is serieus geld. Een DJI matrice met aanverwante zaken gaat ook al richting de 15.000. i.v.m. een concurrerende positie op de markt hoop ik dat het onder de 10.000 euro is. Maar goed het is nog steeds speculeren.
 
Ik lees op dit forum dat de X2 niet te koop is voor consumenten.
 
Ik heb het ook even doorgelezen. Idd voor bedrijven, overheid enz... en dan nog in grote aantallen kennelijk. Dan nog.... heb ik nog steeds geen prijs :).

conspiracy theory: DJI komt er in de USA bij de overheid niet in. (spionage ?) Ze maken nu zelf een drone die alleen aan overheden verkocht mag worden. ja ja.........geintje.
 
Ik heb het ook even doorgelezen. Idd voor bedrijven, overheid enz... en dan nog in grote aantallen kennelijk. Dan nog.... heb ik nog steeds geen prijs :).

Voor deze klanten wordt de prijs vastgesteld bij de onderhandeling. Vandaar dat je ook nergens een vaste prijs vindt.
 
Inmiddels heb ik een prijslijst gezien...en inderdaad serieus geld. Voor het instap modelletje zit je al boven de 10k en met bijna alles erop en eraan boven de 20k. Ik heb de prijslijst nu niet bij de hand maar kan deze wel op een later moment vermelden indien gewenst.
 
Laatst bewerkt: