Solarcentrale aan de A1.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Erwin Bolink

Member
Lid geworden
29 apr 2021
Berichten
96
Waarderingsscore
76
Punten
18
Leeftijd
48
Locatie
nederland
Dit park huisvest 117.000 panelen en is volgens mij op dit moment de grootste particuliere installatie van Nederland.
Foto genomen met mijn Mavic Pro en een ND16.
 

Bijlagen

  • DJI_0843-hdr_01.jpg
    DJI_0843-hdr_01.jpg
    952,3 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen en Klaaz
Ziet er mooi uit Erwin.
Waar is dit langs de A1 ? Ik ben op zoek naar tips voor leuke/mooie plaatsen om te filmen/fotograferen.

Groet, Ardjoen
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink
Tussen Apeldoorn en Deventer vlak bij de ijssel aan de noordzijde van de snelweg. Maps coördinaten 52.222442,6.131159.
Ziet er mooi uit Erwin.
Waar is dit langs de A1 ? Ik ben op zoek naar tips voor leuke/mooie plaatsen om te filmen/fotograferen.

Groet, Ardjoen

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
Nog even een tip, controleer goed waar u gaat vliegen het grenst namelijk aan een laagvlieg gebied wat op 30 meter hoogte begint.
En niet op een zonnepaneel crashen, anders zit Deventer met een wijk zonder stroom. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
Nog even een tip, controleer goed waar u gaat vliegen het grenst namelijk aan een laagvlieg gebied wat op 30 meter hoogte begint.

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
check...op de AERET kaart zie ik dat gebied rechts liggen.
Jouw coördinaten liggen in het vlak direct rechts van de Fliertweg. Dat moet wel goed komen.
Screenshot 2021-05-18 at 06.03.15.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink
De afrit bij de fliertweg is een mooie plek. Bij het fietspas is ruimte om op te stijgen en vrij zicht op het zonnepark.
check...op de AERET kaart zie ik dat gebied rechts liggen.
Jouw coördinaten liggen in het vlak direct rechts van de Fliertweg. Dat moet wel goed komen.
Bekijk bijlage 2826

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
Die afrit is Visual Reporting Point Sierra voor alle VFR vliegverkeer naar Teuge. Dus verwacht daar relatief veel vliegtuigjes op 700 ft (ca 200 meter).

[EDIT] Oeps, verkeerde afslag. Sierra is één afslag verder richting Apeldoorn.
Evengoed volgt het meeste verkeer de A1 vanaf de IJssel naar Sierra toe, vanwege het laagvlieggebied en de CTR Deelen.
 
Toch nuttig om diverse bronnen te vergelijken.
Wanneer ik de solar centrale via de aeret kaartviewer basic kijk, lijkt er niets aan de hand te zijn.
Wanneer ik de solar centrale via de GoDrone kaart van de LVNL bekijk, zie je dat de solar centrale als Yellow Zone is gemarkeerd en dat de ATZ Zone van Teuge er voor 3/4 overheen ligt. Goed om te weten...
 
Klopt. En de ATZ zou een no-fly zone zijn (want het is luchtruim gereserveerd voor verkeer van en naar het betreffende vliegveld), maar - en dat is dan weer de reden dat het niet op Aeret staat, volgens mij - de ATZ is alleen actief buiten UDP (voor IFR verkeer), voor zover het vliegveld zelf open is.
 

Bijlagen

  • ATZ Teuge.png
    ATZ Teuge.png
    11,6 KB · Weergaven: 10
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink
Dit klopt, de ATZ is alleen aktief buiten UDP dus overdag geen probleem volgens mij.
Klopt. En de ATZ zou een no-fly zone zijn (want het is luchtruim gereserveerd voor verkeer van en naar het betreffende vliegveld), maar - en dat is dan weer de reden dat het niet op Aeret staat, volgens mij - de ATZ is alleen actief buiten UDP (voor IFR verkeer), voor zover het vliegveld zelf open is.

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
Volgens mij wordt dit in aeret niet aangegeven omdat er buiten UDP volgens mij niet met drones gevlogen mag worden?
Toch nuttig om diverse bronnen te vergelijken.
Wanneer ik de solar centrale via de aeret kaartviewer basic kijk, lijkt er niets aan de hand te zijn.
Wanneer ik de solar centrale via de GoDrone kaart van de LVNL bekijk, zie je dat de solar centrale als Yellow Zone is gemarkeerd en dat de ATZ Zone van Teuge er voor 3/4 overheen ligt. Goed om te weten...

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app