Soort flikker/schemering in drone beelden

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

thimotheeyy

New Member
Lid geworden
13 jul 2019
Berichten
29
Waarderingsscore
25
Punten
3
Leeftijd
33
Locatie
Emmeloord
Goedendag beste mensen,

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Mavic 2 Zoom. Ik ben lerende in alle aspecten van vliegen, filmen, monteren en kleurcorrectie. Je mag hier ook opmerkingen over plaatsen maar hopelijk kan iemand mij vooral advies geven over het volgende.

Ik heb een vraag over onderstaand filmpje;

In deze beelden zie je op verschillende plekken een soort geflikker/schemering. Ik heb gister nieuwe beelden opgenomen van een andere plek en daar zie ik het ook in de originele beelden. Vooral in het water en in het groen.

Bijvoorbeeld bij 0:48 en ook in het shot daarna. Vooral in het water. Ik weet ook niet goed hoe ik het moet beschrijven.

Mijn instellingen bedien ik manueel; ISO100, Sluitersnelheid 1/50, Kwaliteit 4K 25fps in MP4. PGYTECH ND filters en ik edit met Premiere Pro. Als je nog meer wil weten hoor ik het graag.

Wat doe ik verkeerd? Al het advies is welkom. Hopelijk tot opbouw want ik wil heel graag het in de vingers krijgen om mooie montages te maken.
 
UPDATE:
Sorry mensen. Het lag voor het grootste gedeelte aan de instellingen in VLC. Omdat ik niet een high end laptop heb draaien 4K beelden niet echt soepel. Daarom heb ik na wat gezoek instellingen aangepast waarna 4K beelden weer soepel afgespeeld konden worden. Nadat ik de instellingen weer gereset had was het opgelost.

Toch vind ik de beelden in mijn video van youtube ook niet helemaal het einde. Nog steeds zijn alle tips welkom!:)
 
Gezien de kwaliteit van de beweging met de drone kan ik me niet voorstellen dat je voor het eerst met een drone vliegt. Als dit wel zo is, dan heb je echt talent. Mooi vloeiende shots en vanuit interessante hoeken en bewegingen gemaakt. Mooie beelden. Mijn enig kritische puntje is het plotseling stoppen van de muziek aan het einde.
 
Gezien de kwaliteit van de beweging met de drone kan ik me niet voorstellen dat je voor het eerst met een drone vliegt. Als dit wel zo is, dan heb je echt talent. Mooi vloeiende shots en vanuit interessante hoeken en bewegingen gemaakt. Mooie beelden. Mijn enig kritische puntje is het plotseling stoppen van de muziek aan het einde.

Bedankt voor je bericht!
Ik heb wel geoefend en kijk op youtube naar o.a. video's die weer uitleggen hoe je die bewegingen maakt. Bedankt voor je complimenten.

Qua muziek is het lastig vind ik. Moet je nou editen naar je muziek dus ook zorgen dat je een montage zo lang maakt als je nummers. Soms heb je gewoon niet genoeg interessante beelden.
 
Soms heb je gewoon niet genoeg interessante beelden.
Daarom je opname nooit te vroeg stoppen. Laat je opname standaard wat langer duren, dan heb je speelruimte voor je montage. Je kunt beter te veel bronmateriaal hebben dan te weinig.
 
  • Leuk
Waarderingen: thimotheeyy