Hoi allen,
Onlangs heeft de EASA het 'Easy Access Rules'-document gepubliceerd. Op p. 37 van dit document staat een figuur waarin alle onderdelen van de zogenaamde 'Specific Operations Risk Assessment' (SORA) zijn opgenomen. Het eerste onderdeel van de SORA (ConOps) is verder beschreven op p. 38 e.v. en p. 52 e.v. van dit document.
Nu valt het mij op dat er veel woorden als 'organisation', 'management', 'staff', 'crew' etc. worden gebruikt. Voor zover ik weet is de SORA niet alleen bedoeld voor bedrijven/ondernemingen (dus zakelijke exploitanten) maar ook voor particuliere vliegers. Heeft iemand enig idee waarom het lijkt alsof een SORA alleen door een bedrijf kan worden opgesteld?
Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Robin
Onlangs heeft de EASA het 'Easy Access Rules'-document gepubliceerd. Op p. 37 van dit document staat een figuur waarin alle onderdelen van de zogenaamde 'Specific Operations Risk Assessment' (SORA) zijn opgenomen. Het eerste onderdeel van de SORA (ConOps) is verder beschreven op p. 38 e.v. en p. 52 e.v. van dit document.
Nu valt het mij op dat er veel woorden als 'organisation', 'management', 'staff', 'crew' etc. worden gebruikt. Voor zover ik weet is de SORA niet alleen bedoeld voor bedrijven/ondernemingen (dus zakelijke exploitanten) maar ook voor particuliere vliegers. Heeft iemand enig idee waarom het lijkt alsof een SORA alleen door een bedrijf kan worden opgesteld?
Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Robin