Spannende shots avondzon

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Wes56

Active Member
Lid geworden
7 nov 2020
Berichten
300
Waarderingsscore
154
Punten
43
Leeftijd
42
Locatie
Belgie
Ik wilde al een tijdje enkele foto's maken van de zonsondergang aan zee.
Gisteren is het ervan gekomen maar toch best een spannende ervaring.
Ondanks ik al enkele verhalen had gelezen van agressieve meeuwen heb ik dit zelf ondervonden.
Eerst wat video beelden kunnen maken langs het strand met mijn mini tot er een meeuw de drone in de gaten had.
Buiten veel geroep is er niet veel gebeurd. Toen was het terug rustig.
Dan nog enkele foto's kunnen nemen van de avondzon, maar dan was het tijd om te stoppen, want de meeuw was daar terug en begon agressiever te worden.
Die vloog meerdere keren rakelings naast de drone met luid geroep!
Tijd om terug te keren en te landen.
Toen de drone z'n laatste meter inzette voor landing, maakte de meeuw een duikvlucht met uitstekende poten waarbij de drone bijna werd geraakt.
Gelukkig net op tijd kunnen landen.

Toch nog even enkele foto's. Denk dat ze redelijk gelukt zijn zo zonder ND filters ofzo. Ik heb ze wel wat bewerkt vanaf RAW.
Jammer dat ik ze kleiner (mindere kwaliteit) moet maken anders kan ik ze niet uploaden hier.
 

Bijlagen

  • zonsondergang stand2 forum.jpg
    zonsondergang stand2 forum.jpg
    429,6 KB · Weergaven: 55
  • zonsondergang strand forum2.jpg
    zonsondergang strand forum2.jpg
    573,7 KB · Weergaven: 54
Mooie foto's!
Mijn drone wordt ook regelmatig van dichtbij geïnspecteerd door met name meeuwen. Gelukkig geen contact tot nu toe...


Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Wes56
Scholeksters (kleine vogeltjes, wit en zwart met opvallende rode lange bek) zijn nog lastiger. Ze vliegen meestal in een zwerm en eens ze de drone gezien hebben omcirkelen ze die steeds dichterbij. Ze kwamen bij mij zo dicht dat de nabijheidssensoren er op reageerden. De enige methode om te ontsnappen was snel omhoog en full speed (versta sportstand) terug naar huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wes56