Standaard zone afstand

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Olden002

New Member
Lid geworden
11 apr 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
61
Locatie
Zoetermeer
Hoi,

Ik ben druk aan het inlezen om te zorgen dat ik alles volgens de regels doe en heb veel bekeken op dit mooie forum.
Ik heb echter nog nergens kunnen lezen of er standaards bestaan voor de afstanden / oppervlaktes van no-fly zones, zoals bv heli ports.

Ik vraag dit omdat je in de UAV forecast app ook de No_fly zones kunt vinden naast alle andere interessante info, maar je kan daar zelf de afstanden per soort zone instellen, en ik weet dus niet wat correct is. Bijvoorbeeld voor zo'n heli haven, is dat 3km, 5km, geen idee?

Is daar ergens een regelgeving van te vinden?

Michel
 
Dit is niet altijd een standaard afstand, vandaar dat je hier op de kaart moet kijken. Ik vindt die van aeret het duidelijkst voor NL:
Voor BE:
 
Oke, helder dank je wel. Blijft dus lastig.
Als je in de GoDrone app kijkt zie ik nu boven de randstad, Den Haag, Rotterdam, Zoetermeer een enorme NFZ, tijdelijk voor 2 dagen.
Die staat weer niet op de aeret map.
 
Oke, helder dank je wel. Blijft dus lastig.
Als je in de GoDrone app kijkt zie ik nu boven de randstad, Den Haag, Rotterdam, Zoetermeer een enorme NFZ, tijdelijk voor 2 dagen.
Die staat weer niet op de aeret map.

Als je dat roze “sleutelgat” bedoelt: dat is de CTR van Rotterdam. Die is niet tijdelijk; die is permanent.IMG_2604.JPG


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
(Verder zijn er momenteel erg veel tijdelijke gebieden actief I.v.m. 3 grote militaire oefeningen, met name rond Eindhoven / Volkel / Maas&Waal en Deelen / Ginkelse Heide, plus Marnewaard en omgeving. Ook boven de Noordzee en Waddenzee, maar daar vooral op wat grotere hoogte)


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Dat sleutelgat ken ik, ik zit normaal gesproken precies op de rand. Het gaat inderdaad om de oefeningen die tot de 14e lopen. Bij Aeret ligt dat gebied voor de kust van Scheveningen, in GoDrone is het een HELE grote cirkel die dat sleutelgat nog eens overlapt :)
 
Ja, bij GoDrone vinden ze het vaak teveel moeite om de hele geometrie van zo’n tijdelijk gebied vast te leggen. Dan maken ze er een cirkel van die het hele gebied omvat (plus dus het nodige extra, voor de zekerheid ).
In dit geval gaat het om een gebied voor de kust, dat eigenlijk alleen bij het Westland en de nieuwe Maasvlakte ook boven land ligt.IMG_2605.JPG


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie