Still/video verwisseling

Willy S

Member
Lid geworden
11 aug 2018
Berichten
72
Waarderingsscore
24
Punten
8
Locatie
Bodegraven
Vandaag wat verder gespeeld met mijn nieuwe Mavic Pro Platinum.
Toen ik thuis kwam de SD-card in de PC en ik zag gelijk een merkwaardig grote JPG file (#15): 828.1 MB ! Maar ik had wel 2x een foto genomen en zag 2 JPG-files, waarvan 1 een plausibele grootte (#14, 4.8 MB) en de ander idioot groot (828.1 MB). En inderdaad .. ik kon er ook maar 1 bekijken, de grote file werd niet getoond.
Verder kijkend zag ik nog een MP4 file die wel erg klein was (#13, 4.9 MB). Het zal toch niet ? Ja hoor, deze was ook niet speelbaar. Dus .. #13 ge-renamed van MP4 naar JPG en #15 van JPG naar MP$ en voila .. opgelost, alles is weer normaal.

Kennen jullie dit verschijnsel ?
 
Nee alleen JPEG, geen RAW. Bovendien .. een RAW-file kan je niet als MPEG-video afspelen, althans ... het is wat saai ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Erg raar. Misschien het sd-kaartje even opnieuw formatteren? Misschien ging er iets mis met wegschrijven van de bestanden.
 
Ja, ga ik zeker doen, al begrijp ik niet waarom dat zou helpen. Ik had het kaartje eigenlijk net gisteren (in de Mavic) geformatteerd.
Ik snap gewoon niet hoe dit kan. Ik heb dus 10 keer gekeken voor ik de rename aktie deed.
 
Domme vragen zijn het beste, maar stond de verkeerde extensie ook al op het kaartje of na het (automatisch) Importeren?
Zo ja dan is het inderdaad wel heeel erg vreemd en ben ik ook zeer benieuwd wat het probleem is.
Mocht het ná het importeren gebeurd zijn ligt het in ieder geval aan jouw PC. Hier zijn wel meerdere problemen over bekend.
 
Dennis, ik keek op het kaartje. Ik importeer nooit iets, hooguit kopieer ik het van het kaartje af. Dus ja, op het kaartje stond de verkeerde extensie.

Het blijft voor mij een raadsel., iets wat me ook wel ongerust maakt. Thuis heb ik de mogelijkheid om te checken. Maar als ik op vakantie ben is dat een ander verhaal ..
 
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
Zou graag willen helpen maar dit is inderdaad wel heel erg raar dan. Ik begrijp dat je nu met twijfel gaat vliegen. Op hoop dat er een gedegen antwoord komt, ik ben zeer benieuwd, zelfs met mijn digitale kennis kan ik er geen touw aan vastknopen.