Storing van propellers op hoogte

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Albundy

New Member
Lid geworden
4 mei 2020
Berichten
15
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
58
Locatie
noordbrabant
Nog een vraag specifiek over de DJI mini
In Italië was ik bij het Como meer. Ik had daar een appartement op circa 200m hoogte. Als ik vandaar uit richting het meer vloog kreeg ik direct een melding dat een van de propeller rotors te snel draaide (return to home check rotor)

Ik haalde dus meteen de drone terug en controleerde deze maar zag niets aan de propellers. vervolgens uit/aan gezet en getest bij het appartement tot circa 30 meter hoogte geen storing, vervolgens weer richt meer gevlogen en daar weer exact dezelfde melding. Lijkt er dus op dat indien de mini zodra de hoogte meting naar beneden ineens sterk verandert dit resulteert in een storing. Overigens er stond amper wind ook niet boven het water, dus dat kon ook de oorzaak niet zijn.
 
Ik heb ditook gehad in Oostenrijk op hoogte. Ik denk dat het komt door eenlagere luchtdichtheid waardoor de motoren harder moeten werken zeker als je een iets slechtere prop hebt

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
 
Ik kreeg deze melding ook een paar keer, de dag dat dat ik die crash (eerder gepost) had, maar dit was dus niet op grote hoogte. Ik had het idee dat het met de wind te maken had. Ik heb na de crash een setje props vervangen en nog een test vlucht gedaan, maar de melding niet meer gezien. Het kan dus heel goed met slechte propellers te maken hebben.