Phantom 4 Pro Stotterig beeld zwart/groen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jarno van den Berg

New Member
Lid geworden
25 mrt 2018
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
23
Locatie
Barneveld
Hallo, een vraagje, tijdens het vliegen met mijn phantom 4 pro krijg ik op mijn ipad steeds dat het beeld zwart of groen wordt. Weet iemand wat ik hieraan kan veranderen?

Jarno

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Welke iPad is het? Dit is een bekend probleem, doorzoek dit forum maar eens op 'iPad'. Ik heb er zelf ook veel last van gehad. Waarschijnlijk komt het doordat het decoderen van de live video stream in de DJI Go app teveel processorkracht vraagt van de iPad waardoor deze te warm wordt, en op een gegeven moment gaat de processor langzamer werken om schade te voorkomen met dit soort problemen tot gevolg. Als je een recente(re) iPad gebruikt heb je er waarschijnlijk geen last meer van. Alternatief is om uit te wijken naar de CrystalSky schermen of naar een goede Android tablet.
 
Icm met de mindere batterij bedoel je? Dat is als het goed is in iOS 11.3 handmatig uit te schakelen (throtteling) maar als de batterij slecht is, kan dat ook betekenen dat je iPad spontaan reboot (iets wat je niet wil tijdens het vliegen).
 
Wat zegt de Battery Life app over je batterij (slijtage niveau)?

Met CPU Dasher X kun je zien of je CPU geknepen wordt (het zogenaamde throtteling).
 
Het is een ipad mini 2, nummer a1490, is die te oud?

Ja, die is al te oud. Zelf heb ik op een gegeven moment een iPad Mini 4 gekocht maar daar kreeg ik hetzelfde probleem mee. Op een recente iPhone (8 Plus) draait DJI Go 4 wel soepel. Volgens mij heeft dit verder niets te maken met de accu, puur met overmatige processorbelasting. Dat zou in theorie ook kunnen leiden tot reboots, maar daar heb ik geen last van gehad.
 
Ter aanvulling: het probleem deed zich bij mij vooral op warme dagen voor. Dat deed het vermoeden rijzen dat oververhitting van de CPU debet is aan het probleem.
 
Ja, die is al te oud. Zelf heb ik op een gegeven moment een iPad Mini 4 gekocht maar daar kreeg ik hetzelfde probleem mee. Op een recente iPhone (8 Plus) draait DJI Go 4 wel soepel. Volgens mij heeft dit verder niets te maken met de accu, puur met overmatige processorbelasting. Dat zou in theorie ook kunnen leiden tot reboots, maar daar heb ik geen last van gehad.
Sinds welke iOS gebruk je de DJI GO 4 app? Want dat zou het meteen kunnen verklaren of het wel/geen throtteling is/kan zijn.
 
Oké, dankjewel voor je antwoord! Heb je misschien nog een adresje voor een voordelige crystalsky, of zou het ook goed gaan als ik de phantom 4 pro plus controller koop? En heb je anders nog een goed idee voor een android tablet?

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app