Strepen op telefoon

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Hallo Hardeman,

Kan zijn maar ligt dat dan aan de mobiel of toch aan de drone of controller? Zoals gezegd was het niet bloedheet vanmiddag aan de kust en er stond een verkoelend windje. Vanmorgen om 8 uur had ik het ook al en hoewel het toen ook al 22 graden was is dat toch niet heel warm. Gekke is ook dat rechtuit vliegen vrij goed gaat. Bij draaien en iets volgen en daarbij steeds bijsturen ging het mis, steeds erger mis ook.

Groeten, Marcel
Het ligt dan asn je mobiel

Verzonden met mijn HUAWEI CUN-L21 en de Dronepilots.nl app
 
Hoi , ik heb het ook gehad met mijn phantom 4, ben weken bezig geweest om er van af te komen.
Mijn oplossing was zowel de phantom als de remote te downgraden, nou dan is het helemaal een drama, en daarna weer te upgraden, waarschijnlijk een schrijffout tijdens de update en sowieso bugs in de software. Mijn verbinding is nu redelijk stabiel ( het beloofde land word het nooit ) maar als ik point of interest wil doen word mijn videodownlink direct weer bagger ( groene bagger dan wel te verstaan )
Die remote downgraden werkt apart, drone uit. Remote aan en je telefoon of wat dan ook aan, app starten en dan de 3 streepjes meen 5 a 6 seconden vasthouden, dan krijg je een zwart scherm en een drop down menu, oude firmware kiezen en instaleren. later kun je gewoon weer in de app upgraden
de drone is makkelijk kun je gewoon via de computer doen
Veel gedoe, vergeet niet te herstarten steeds tussen de bedrijven door, maar ik ben er wel zo goed als vanafhoop het helpt voor je
 
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen bij mij is dit altijd het geval. Ook strepen op het toestel. Ben recent over gestapt van een moto g5 naar een note 4. Ik wilde een u iets groter scherm. Mede omdat ik een andere dji vlieger ken die goede ervaringen heeft met de note 4 wel icm de phatom 4. Ik dacht eerst dat het aan de update lag. Mogelijk ligt het dus aan de combinatie van drone en device. Ben ik niet blij mee, mede omdat de note 4 ondersteunt wordt volgens de dji site
 
Goedemorgen. Dank voor de reacties.

@Herbieferbie, downgraden zou kunnen maar lijkt me inderdaad gedoe en ergens wil ik ook wel graag de laatste versies van app en firmware draaien. De Samsung S5 waar ik de app op draai is natuurlijk een ouder model maar het ging tot voor kort echt heel goed. Gebruik deze mobiel ook alleen voor de drone, updates uitgeschakeld en vlieg altijd in vliegtuigmodus. Hoge temeperaturen zijn blijkbaar moeilijk want alle keren dat ik veel strepen en vertraagd beeld kreeg was het warm.

@Carnetic. Had al eerder gelezen dat je een Moto G5 had gekocht. Ik vroeg me af of dat goed werkte, is geen heel duur toestel dus voor mij misschien een geschikt altenatief. Een 5 of 5.5 inch scherm vind ik groot genoeg. Wel balen van je Note 4. Hopelijk kun je het nog fixen.

Groeten, Marcel
 
Met de g5 werkte alles goed, kan niet meer terug al weer verkocht. Ik wilde een iets groter scherm. Ik heb de specs vergeleken. De g5 heeft een octacore en de note 4 een quadcore processor. Daar zit het probleem denk ik.
Ik wil niet een veel groter scherm het toestel moet in de tas erbij kunnen. En dat gaat met de note nog net.
Ik heb met wat instellingen zitten spelen, maar nog geen resultaat. Ik ben bang dat ik toch weer naar een motorola op zoek moet. Ik denk dat de g6 ook een optie kan zijn. Iemand hier ervaring mee?
 
Dank voor je snelle antwoord. Ik ga denk ik ook maar voor een MOTO G5. Als je device niet werkt is dat echt super irritant. Naar mijn mening het zwakke punt van de DJI drones. Verder ervaar ik Mavic Pro en controller als erg degelijk.
 
@Freeze Pictures
Ik vindt het verschil tussen de 5" en de 5,7" veel uitmaken tijdens het vliegen. Zeker als je op het scherm vliegt. Ik weet hoe met welke schermgrootte je nu vliegt
 
Ik vlieg nu met 5.1, heb ook met 7 (tablet) en zelfs met 4.5 (s4 mini) gevlogen. Zolang ik maar stabiel beeld heb vind ik het allemaal prima.
 
Zou het met warmte te maken hebben? Donderdag, was hier 34 C, gevlogen en veel strepen, stilstaande beelden etc. De dag ervoor ook, vreselijk. Eigenlijk eind deze week de eerste paar keren dat het mis ging.
Vandaag gevlogen, en nergens, maar dan ook nergens last van, superstrak en zeer vloeiende beelden. Maar het was maar 25 C.

Werk met Samsung Galaxy Tab A 10.1 en werkt goed, mooi groot beeld.

Update: ik heb de update niet gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Met de g5 werkte alles goed, kan niet meer terug al weer verkocht. Ik wilde een iets groter scherm. Ik heb de specs vergeleken. De g5 heeft een octacore en de note 4 een quadcore processor. Daar zit het probleem denk ik.
Ik wil niet een veel groter scherm het toestel moet in de tas erbij kunnen. En dat gaat met de note nog net.
Ik heb met wat instellingen zitten spelen, maar nog geen resultaat. Ik ben bang dat ik toch weer naar een motorola op zoek moet. Ik denk dat de g6 ook een optie kan zijn. Iemand hier ervaring mee?
Hallo Carnetic
Ik vlieg met een moto g4 met ook een octacore en nooit problemen met een raar of streperig beeld gehad tot vorige week
Het was 35 gr. buiten en mn beeld opbouw was vertraagd,en onder in het beeld blokkerig dus het duurde ff voordat ik een stabiel beeld had maar had ook een uur ervoor de laatste firmware update geïnstalleerd.
Dus waar ligt het nu aan? de warmte of de update.
Ik heb daarna niet meer gevlogen.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
@appie. Als het alleen aan de update ligt moeten er veel meer vliegers last hebben lijkt mij. Ik wil wachten todat het buiten minder warm is maar ik verwacht dat ik het probleem blijf houden. Ik het de video resulutie al laag gezet maar geen resultaat. Het leek wel of het langer duurde voor het probleem optrad. De eerste meters rechtuit geeft goed beeld, bij de eerste zijwaartse beweging begint de elende.
 
@appie. Als het alleen aan de update ligt moeten er veel meer vliegers last hebben lijkt mij. Ik wil wachten todat het buiten minder warm is maar ik verwacht dat ik het probleem blijf houden. Ik het de video resulutie al laag gezet maar geen resultaat. Het leek wel of het langer duurde voor het probleem optrad. De eerste meters rechtuit geeft goed beeld, bij de eerste zijwaartse beweging begint de elende.
ik ga vandeweek weer ff vliegen en ik houd je op de hoogte, tis nu 10 gr. kouder als vorige week.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Ondanks de harde wind toch even gevlogen. Geen verschil nog steeds strepen en vertraagd beeld. Ook op de 720p stand. Wordt een andere toestel vrees ik
 
Ik heb na het opnieuw updaten van zowel controller als phantom 4 eerlijk gezegd geen last meer hoor tot n u toe ieder geval, ik vermoed dat de controller een downgrade en daarna weer een upgrade van de firmware geven, hetgene was wat bij mij verbetering tot gevolg had, de update van de phantom kun je achteraf gezien ook gewoon over de bestaande firmware heen doen ( vernieuwen ) en heb met 35 graden gevlogen en daar had hij geen last van trouwens, ik wel :)
 
Vandaag een downgrade uitgevoerd van mijn mavic. Toen nog even kort gevlogen. De strepen lijken weg te blijven. ik ben er nog niet zeker van maar het zag er beter uit. Een dezer dagen nog maar wat langer en met name hoger vliegen en kijken of de strepen weg blijven.
 
Gisteren maakte ik het volgende mee:
In het begin van de vlucht prima beeld, en nergens last van. Na ong 20 min kwamen weer de strepen, en werd steeds erger.
Na 25 min was de accu leeg, en moest landen. Na de landing, de accu eruit gehaald, deze was best warm, tevens de buik, koelvin ook.
Met de verse accu weer nergens last van, maar ook hier na een kwartier, 20 min weer last van strepen, vertraagd beeld etc.
Ook nu weer landen bij lege accu, (en deze was ook weer duidelijk warm) en vervangen door mijn derde volle accu (koud)
Direct opgestegen..........nergens last van in het begin, en je raadt het al......na een 15-20 tal minuten weer kleine, later heftiger problemen.
Toeval? 'k Weet niet.

Ik blijf de warmte de schuld geven (of in ieder geval mede verantwoordelijk), wel jammer als dat zo is dat dit niet onder controle is.

Zijn dan deze problemen ook in bijv Spanje , Italië, USA, Californië oid?
Ik waag er een mailtje aan DJI aan. Kijken wat ze zeggen.
 
Opmerkelijk en interessant. Ik heb na de downgrade nog maar kort gevlogen maar het leek weg te blíjven. Maar dit zou eigenlijk niet moeten kunnen. Welk device gebruik je.
 
Vandaag net weer ff gevlogen, en ik kon het precies weer reproduceren........hetzelfde, dus na een verse accu geen probleem, na ong 15-20 minuten begonnen de problemen.
Zowel met mijn tablet (Samsung Tab A 10,1" 32Gb) als met mijn telefoon (Samsung Galaxy J3 2017)
 
Was ook nieuwsgierig geworden. Inderdaad met een verse accu gaat het ongeveer 10 minuten goed en daarna begint de ellende.
Dan is op het scherm vliegen niet meer mogelijk, alleen nog visueel. De beelden op de SD card zijn goed.
 
Ik zag deze draad en die deed me denken aan de problemen die ik heb gehad om een behoorlijk beeld te krijgen. Aanvankelijk wou het niet lukken: een HTC Desire 526 gaf een blur en verbrak de verbinding bij intelligent flight modes. Een Samsung Galaxy Tab A (2016) deed het wel, maar het beeld was naadje: blur overal, vooral groen.
Na lang zoeken heb ik een aantal instellingen gewijzigd (zie dit draadje, bericht #8). Nu is de HTC Desire 526 nog steeds niet best, maar hij verbreekt de verbinding niet meer als ik een intelligent flight mode kies, maar je kan de drone niet volgen op het beeld. De Samsung Galaxy Tab A echter werkt nu prima: het beeld blijft keurig bij en ik kan goed volgen waar de drone nu weer heen is gegaan :)
Ik heb nog niet de moeite genomen om alle instellingen apart te proberen, want ik denk dat ik dat het minder kan. Misschien dat ik dat volgende week nog eens uit vis, maar nu zitten de instellingen mij niet in de weg.

Misschien dat dit anderen helpt ..