Mavic Air stuurloos tijdens vuurwerk oud/nieuw

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dré

New Member
Lid geworden
1 jan 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
58
Locatie
Barendrecht
Hallo forum/lezers.

Ik ben Dré, nieuw op het forum.
Helaas gebruik mijn drone veel te weinig, maar dacht gisteren misschien idee om het vuurwerk eens van boven te filmen.
Gisterenmiddag stukje proef gevlogen, na software update en kompaskalibratie. Alles ging perfect.
Iets na middernacht drone gepakt. Moest wederom kompaskalibratie uitvoeren, wel 3 keer.
Uiteindelijk groen licht en starten. Echter het hooveren op 1,5 werkte niet, ging gelijk op een zijdelingse beweging tegen een muur.
Alles gecontroleerd, visueel geen echte schade. Alles op uit en opnieuw opgestart.
Wederom, geen controle na het opstijgen. Dus maar gestopt om erger te voorkomen.

Vandaag, via DJI Assistant2 fabrieksinstelling uitgevoerd, daarna de laatste update, sensors gekalibreerd.
Alles nogmaals gechecked en weer naar buiten.
Nu werkt alles weer gewoon !!!

Wat is er gebeurt na middernacht met het signaal in de lucht?
Kan vuurwerk het hele systeem in de war brengen?
Iemand een idee?

MVG
 
Is het verschil tussen wel of geen controle toevallig dat het licht was toen het goed ging en (uiteraard) donker toen het fout ging? Op geringe hoogte worden optische sensors gebruikt voor het positie blijven houden. Die hebben licht nodig...


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en rcee
Is het verschil tussen wel of geen controle toevallig dat het licht was toen het goed ging en (uiteraard) donker toen het fout ging? Op geringe hoogte worden optische sensors gebruikt voor het positie blijven houden. Die hebben licht nodig...


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie

Dat is een redelijke verklaring, echter heb ik zowel om 15h als om 19h gevlogen.
Bij die laatste is het ook donker. Alleen ben ik toen vanaf een beetje verlichte parkeerplaats gestart en oud/nieuw was het donker.

Kan je dan niet 's avonds vliegen? en hoe dan wel?
 
Kan je dan niet 's avonds vliegen?

Het is in principe wettelijk niet toegestaan om buiten de daglichtperiode te vliegen met een drone in Nederland.

Bij afgelopen Oud & Nieuw kan de hoge luchtvochtigheid (lees: de mist) ook nog een reden voor vage problemen zijn geweest; de condensatie op sensoren en andere onderdelen kan allerlei ongewenste effecten hebben.

Zie ook Wie gaat er vanavond vuurwerk filmen? voor meer informatie.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk, bedankt voor de berichten. Ik zal deze site verder bestuderen. Zeer interessant.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app