Technisch mankement

Yokozunastyle

New Member
Lid geworden
31 jul 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
38
Locatie
Rijnsburg
Hey mannen! mijn Xiro Xplorer heeft recent een probleem en ik weet niet wasr het aan ligt. ik beschrijf het hier in de hoop dat het een universeel effect is van drones op een bepaald/specifieke defect ofzo. Firmware issues ben ik me ook niet erg van bewust maar dat bekijk ik pas als ik hier feedback heb op het gedrag van de drone. Alles werkt en calibreren doe ik ook de correcte manier aangezien dit mn 3de Xplorer drone is ondertussen. Maar als ik opstijg/ga vliegen dan is het een soort standaard fly away modus waarin die zelf naar een richting vliegt en terug sturen in tegengestelde richting is wel een beperking voor de kant die op wil maar niet voldoende om het bijv te neutraliseren. dus is er niet mee te vliegen in deze conditie. Heeft iemand een idee wat het kan zijn of nog beter erg sterke vermoedens het specifiek is wat de bird dit vlieg(weg) gedrag geeft? motoren zijn gewoon schadevrij en calibratie meermaals succesvol uitgevoerd en props zonder schade gewoon naar behoren installed etc dat soort basics zit allemaal in orde. thnx en grtz
 
Mijn eerste gedachte is alles resetten en de controller opnieuw pairen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yokozunastyle
Heeft de xiro een modus knop het lijkt alsof hij zich in een atti mode bevindt
Goede vraag. Als de controller op 'Mode 1' staat, dan weet je zeker dat je niet in ATTI mode vliegt. In Mode 2 en 3 is het afhankelijk van het aantal satellieten waar ontvangst van is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yokozunastyle
Goede vraag. Als de controller op 'Mode 1' staat, dan weet je zeker dat je niet in ATTI mode vliegt. In Mode 2 en 3 is het afhankelijk van het aantal satellieten waar ontvangst van is.

ja ik heb hem met dit probleem standaard in mode1 en zorg dat ik zonder haast na groen gps lock de tijd geef voor zoveel mogelijk satelieten. Dus dat zou allemaal gewoon in orde moeten zijn en niet de oorzaak.
 
Als ik mijn telefoon in de afstandsbediening heb gedaan, moet ik meestal wel 20 X op de connextingknop drukken en ook op de groene verbindingsknop van de Mavic2 pro voordat deze verbinding maakt.
Is dit normaal, of is daar een oplossing voor of doe ik iets niet goed?
Mail. duco16@gmail.com
 
Als ik mijn telefoon in de afstandsbediening heb gedaan, moet ik meestal wel 20 X op de connextingknop drukken en ook op de groene verbindingsknop van de Mavic2 pro voordat deze verbinding maakt.
Is dit normaal, of is daar een oplossing voor of doe ik iets niet goed?
Mail. duco16@gmail.com

Hoi Duco, neem even de vrijheid om je wat forum-tips te geven.
  1. Start voor een nieuwe vraag een nieuw topic.
  2. Plaats je vraag in de meest logische groep om de meeste kans te hebben dat je antwoord krijgt. In jouw geval is er een 'Mavic' groep.
  3. Plaats niet zo maar je mailadres. Deze is letterlijk zichtbaar voor de hele wereld. Nou zal de hele wereld hier niet komen kijken op dit forum, maar ik zou er terughoudend in zijn.
Ik heb overigens geen antwoord op je vraag, helaas.
 
xiro drone met bind probleem
deze bind even na 1min weer wifi weg
weet iemand een oplossing