teleurstellende reactie DJI service centre.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wim de jong

Member
Lid geworden
14 jun 2018
Berichten
58
Waarderingsscore
11
Punten
8
Leeftijd
68
Locatie
amersfoort
Enige tijd geleden is plotseling de drone (Mavic pro) neergestort. Het bleek dat de accu stuk was, want ik kreeg er net voordat hij neerging de melding: battery error, stop asap. Maar was te laat, 5 seconden later viel hij als een bakkei naar beneden, ik dacht....gelukkig, in hoog gras, maar gras was wel nat.

Met de foute accu vloog hij niet meer, batt error, dus daarmee gestopt. Met een andere accu ging eea prima.
De foute accu voor garantie (de hele handel was 5 weken "oud".) en ik kreeg ook onder garantie een nieuwe accu. Maar toch bleek na verloop van tijd dat de drone erg warm werd, en op een gegeven moment: vision system error, recalibrate. Maar calibreren bleek onmogelijk te zijn, tevens was na 50 minuten vliegen de drone niet meer beet te pakken. Ik dus naar de leverancier (Cameraexpress) en daar constateerde ze ook dat calibreren niet mogelijk was, en de cooling fan draait niet.
Ik dacht: toch door die val, dus vervolgschade? en de drone werd opgestuurd naar DJI, onder garantie (was nu 8 weken oud)
Het hele bovenstaand verhaal (was iets uitgebreider) erbij gedaan.
Reactie DJI: drone heeft waterschade, geen garantie, drone is total loss.

MAW: daahaag mavic. en het kost € 75,00 om hem terug te krijgen.
Later toch een coulance melding van cameraexpress dat ik toch de € 75,00 niet hoeft te betalen, dus hij komt toch terug.......
Toch redelijk teleurgesteld.in de houding van DJI.
 
Kan je wel zeggen, waterschade door gras ????
Zou toch protesteren tegen dit besluit .
Zeer coulante oplossing cameraexpress.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
De mavic is in het service centre in Nederland geweest, (waar weet ik niet ?) via mijn leverancier (cameraexpress)
Ik heb een vrij uitgebreide email gestuurd naar DJI in Ierland in mijn beste engels, en de hele zaak uitgelegd.

Ze zijn bereid om een soort second opinion uit te voeren, en ik heb een soort van reparatienummer ( case number) gekregen.
Tevens een mail waarin werd uitgelegd dat ik een dezer dagen (3-4 bus days) een label van UPS kan verwachten, die uitprinten en dat ik de drone gratis naar hun kan sturen, mbv dat postlabel. De drone dient kaal te zijn, zonder mem kaart, zonder prop, zonder batt, zonder RC, maar met camera klem en cover.
Tevens hele uitgebreide instructies hoe ik flight records vanuit mijn Android tablet op dropbox kan plaatsen, en hun de link moeten geven.
Gelukkig nemen ze het serieus.

Dus vandaag al een account gemaakt van dropbox, en de hele directory erop gezet.
Nu wachten op bericht UPS met het label.

To be continued.
 
Fantastisch Wim, wellicht toch nog gerechtigheid.
Ik hoop, dat het voor je uit zal pakken. Good luck


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Hallo Wim,

Het DJI Repaircentrum zit in Nuth Limburg. Even via Google zoeken en je hebt het adres.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
ik heb het label uitgeprint, de drone verpakt in doos, en label erop geplakt.
UPS heft het opgehaald, en ik heb gezien dat de drone is aangekomen bij DJI. (Via track en trace mbv casenumber dji)

ik heb ook een melding gekregen dat de link die ik aan dji gegeven heb voor bekijken van mijn dropbox gegevens is gebruikt, dus dji heeft de flightrec bekeken.

dat was op 14 sep........ik heb nog niets van DJI gehoord. Duurt wel lang, hoor.
 
Ja, dat duurt inderdaad wel erg lang. Kan je ze niet mailen of zo ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
volgens het case nummer (kun je de voortgang van de reparatie volgen) zijn ze aan het onderzoeken wat er fout is.
ik geef ze nog een weekje, dan trek ik eens aan de bel.....
 
Ik heb afgelopen vrijdags contact opgenomen met DJI per mail hierover.
Kreeg een dag later, zaterdagmiddag, een mail terug dat ze wachten op mijn antwoord, met de dowenloadlink voor de flightrecords op dropbox.
Hmmmm, had ik al direct gestuurd, en kreeg zelfs bericht dat de link gebruikt was, maar goed.
Direct een nieuwe link gemaakt, en zondag direct teruggestuurd per mail.

Krijg nu onderstaand mailtje terug (volgens mij een google translation)

================================
Hallo en bedankt dat u contact op heeft genomen met DJI EU technical support.
Bedankt voor uw reactie, ik heb de downloadlink met de "FlightRecord" map naar het analyseteam doorgestuurd voor het analyse.
Wij zouden het resultaat moeten kennen binnen 5 werkdagen.
Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.
Bedankt voor uw vertrouwen in DJI.
================================

Dus deze week verwacht ik eigenlijk geen antwoord meer.
Afwachten dus weer, ben hem nu al bijna 5 weken kwijt (???)
vertrouwen? ze stellen me wel op de proef om het vertrouwen te houden.
 
Hoi Wim, ben wel benieuwd hoe het nu is afgelopen? Nog wat van ze gehoord? Neem aan van wel toch?
 
begin deze week een berichtje ontvangen van DJI...... eigenlijk wederom teleurstellend.
ik had alle records, zoals gevraagd, van mijn tablet op dropbox gezet, en hun de link gestuurd.
2 dagen later zag ik dat de link gebruikt was, en later nog eens, de volgende dag nog eens.

begin deze week een berichtje: geen records gevonden met crash, dus niet mogelijk om te oordelen.
geen garantie verder. Drone total loss, niet meer te repareren.


ik kreeg een aanbieding voor een nieuwe, met € 125 korting, dus ik moet betalen:
€ 619,00. zonder accu, props, controller en mem kaart (dat lag allemaal nog thuis)

ik heb een berichtje gestuurd dat het logisch is dat er geen crash in de records staan.....gedurende de vlucht schakelde de defecte accu zichzelf uit, dus de drone was opeens spanningsloos.........hierdoor (volgens mij) was de hele drone spanningsloos, dus hoe kan hij dan verder gaan met opnemen flightrecords? of zit er ergens nog inwendig een backup batt voor de flightrecords?
en bovendien: als niet in de flight records een crash gevonden kan worden, waarom is de drone dan defect (vision sensor defect) en fan draait niet meer 2 maanden na aanschaf ??
maar als ze blijven bij deze mening, wil ik hem toch terug, maar niet gerepareerd. immers, hij vliegt nog prima.
een los fannetje koop je zo in china, bij ali voor € 9,00:
100% originele DJI mavic pro combo prepair onderdelen accessoires fan fans model in 100% originele DJI mavic pro combo prepair onderdelen accessoires fan fans model van Drone Accessoires Kits op AliExpress.com | Alibaba Groep

ik koop zeker geen nieuwe meer, ben er klaar mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kees van Kuijen
Nou Wim , gewoon een losse fan kopen en zelf repareren .
Mocht dat niet lukken, op MP vind je wel mensen, die dat voor je kunnen doen .


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hallo, ik zit met een gelijkaardig verhaal. 10 maanden oude Mavic Air met probleem aan gimbal motor. Vliegt nog perfect en camera werkt.
Ze willen ook niet repareren, omdat ze "sporen" van water/zand terug gevonden hebben in de drone.
Dat is niet ondenkbaar aangezien ik veel vanaf het strand vloog.

Enig voorstel een nieuwe voor 713 euro! Nu dat is gewoon de prijs voor een nieuwe set hier bij ons in de meeste winkels.

Mijn drone is al 2 volle maanden bij Dji in Nederland.
Ze zouden nu, na aandringen van mij, toch eens de flight logs gaan bekijken om te zien of er een "pilot error" was.

In de States doen ze blijkbaar zo moeilijk niet : Just lost my Mavic Air,...UPDATE!

Deze kerel deed een domme risicovolle vlucht, vloog 7000ft ver weg over water, kreeg meerdere meldingen van low battery, mavic valt natuurlijk in het water, spoorloos verdwenen en die krijgt gewoon na 8 dagen!!!!!! de melding dat het een warranty case is en het enige dat ze nog vragen is zijn adres naar waar ze de nieuwe mavic mogen sturen.....

Ik begin te denken dat Dji in Europa zo moeilijk doet, om te compenseren dat ze in de USA de drones zomaar weggeven....


Ik heb een Dji phantom 2 gehad, een 3 standard gehad, en nu die Mavic Air. Vlieg momenteel met een Mavic Pro. Was altijd grote voorstander van dit merk. Maar de eerste keer dat je ze echt nodig hebt zeggen ze : korreltjes zand gevonden, 750 euro in de vuilnisbak!
 
Laatst bewerkt:
een kort berichtje: ik heb mijn buik vol van DJI, ze verklaren hem total-loss, en bieden mij een nieuwe aan "met korting".
ik vind € 619 niet echt met korting, zonder kaart, accu, controller en props. Gewoon nieuwprijs, en nog aan de hoge kant ook.

Erg kort door de bocht van DJI ..........hoe kan je zeggen dat er geen crash is als de accu ermee ophield? Dan gaat hij toch echt ongecontroleerd naar beneden, en omdat de zooi spanningsloos is, kan er ook niets opgeslagen worden.

ik heb een nieuw fannetje erin gezet, en eea vliegt goed. wel geeft hij "vision sensor error", what ever that means.......ik weet niet precies wat hij dan mist?
ik kan het ook niet calibreren, melding komt dat calibration failed. Maar nogmaals.....ik weet niet wat ik dan mis.
 
op het schermpje op de controller staat altijd in rood: "vision system error". Normaal kan je hem calibreren, maar na een tijdje komt" calibration failed".
ik heb het geprobeerd bij een andere mavic bij een kennis van mij, en daar komt hij dan prima doorheen, dus ik maak geen procedure error.....

maar ik heb geen flauw idee wat ik nu mis, want hij doet het redelijk, en komt ook prima RTH.