Tijdelijk vliegverbod boven Oostvaardersplassen betreft ook drones

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.330
Waarderingsscore
2.953
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Boven de Oostvaarderplassen en het naastgelegen Kotterbos is vanaf maandagochtend 10 december 7.30 uur tot 18 december 17.00 uur een tijdelijk vliegverbod van kracht. Het verbod betreft het luchtruim vanaf grondniveau tot een hoogte van 450 meter en betreft dus ook drones. Staatsbosbeheer wil niet bevestigen dat het vliegverbod is ingesteld in verband met het afschieten van edelherten, dat komende week van start gaat.

Lees verder
 
Ik zou zelfs willen zeggen “betreft JUIST drones”.
Anders was dat stukje over de A6 tot op 500ft echt niet nodig geweest. Zo laag mag je er met een vliegtuig al sowieso niet vliegen en dat WIL je ook niet, met al die molens daar.IMG_2071.JPG


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik denk , dat het te maken heeft met het afschieten van de edelherten, ze willen duidelijk geen pottekijkers.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Inderdaad, liever geen slachtingsrituelen door de "boswachters" die straks eventueel viral gaan!
 
Inderdaad, liever geen slachtingsrituelen door de "boswachters" die straks eventueel viral gaan!
Of de jagers kunnen niks raken omdat de herten steeds opschrikken van de drones.
 
Ik zal hier verder geen discussie gaan voeren, maar heb respect voor de twee boswachters die zich hebben laten overplaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Ik zal hier verder geen discussie gaan voeren, maar heb respect voor de twee boswachters die zich hebben laten overplaatsen.

Ik denk dat ze eerder bang zijn en kiezen voor hun eigen veiligheid. Zou ik denk ik ook doen in deze publiekelijk grote situatie. Neemt niet weg dat ik veel respect heb voor boswachters.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Heren, geen grappen over de Oostvaardersplassen AUB. Het is gewoon een slechte zaak dat een klein groepje ECO hobbyisten, tegen beter weten in, zo'n slecht project gedaan hebben. Het gebied is kapot gemaakt en een groot aantal dieren de dupe.
Temeer dat een paar bijzonder goede boswachters dit niet langer konden aan zien en zijn vertrokken.
Ik woon er vlak naast en heb al jaren mijn bedenkingen. Mijn oplossing: alle grote grazers eruit n de natuur zijn gang laten gaan. Dit is jaren geleden ook gebeurd en heeft toen een geweldig gebied opgeleverd. Niet mee bemoeien en er vooral geen circus van maken.
Ja, mijn hart bloedt en ik benijd de boswachters niet. Het is een heel naar klusje en er zit niemand te wachten op filmpjes en foto's van dit nare ingrijpen. Ik blijf er even weg en wacht even af tot de boel weer gekalmeerd is.
Vergeet één ding niet: op vele plaatsen in Nederland wordt jaarlijks ook veel afgeschoten.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Heren, geen grappen over de Oostvaardersplassen AUB. Het is gewoon een slechte zaak dat een klein groepje ECO hobbyisten, tegen beter weten in, zo'n slecht project gedaan hebben. Het gebied is kapot gemaakt en een groot aantal dieren de dupe.
Ik heb geen grap gezien. Wat betreft dit kansloze project ben ik het helemaal met je eens.
 
Laten we het over onze hobby hebben, de mededeling was, dat vliegverkeer verboden was, dus ook voor drones.
Ik respecteer andere meningen, maar daar is dit forum niet voor bedoeld.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Je hebt helemaal gelijk, en ik heb me ook mee laten slepen. Dit is bij deze mijn laatste post in dit draadje.
 
Laten we het over onze hobby hebben, de mededeling was, dat vliegverkeer verboden was, dus ook voor drones.
Ik respecteer andere meningen, maar daar is dit forum niet voor bedoeld.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Je hebt helemaal gelijk.

Ik moet eerlijk zeggen: ik ga mijn tweede vlucht maken van dit jaar. Ik maak de opname van onze kerstramen.
 
Heren, geen grappen over de Oostvaardersplassen AUB. Het is gewoon een slechte zaak dat een klein groepje ECO hobbyisten, tegen beter weten in, zo'n slecht project gedaan hebben. Het gebied is kapot gemaakt en een groot aantal dieren de dupe.
Temeer dat een paar bijzonder goede boswachters dit niet langer konden aan zien en zijn vertrokken.
Ik woon er vlak naast en heb al jaren mijn bedenkingen. Mijn oplossing: alle grote grazers eruit n de natuur zijn gang laten gaan. Dit is jaren geleden ook gebeurd en heeft toen een geweldig gebied opgeleverd. Niet mee bemoeien en er vooral geen circus van maken.
Ja, mijn hart bloedt en ik benijd de boswachters niet. Het is een heel naar klusje en er zit niemand te wachten op filmpjes en foto's van dit nare ingrijpen. Ik blijf er even weg en wacht even af tot de boel weer gekalmeerd is.
Vergeet één ding niet: op vele plaatsen in Nederland wordt jaarlijks ook veel afgeschoten.
Ik snap niet zo goed dat men niet gewoon jagers hiervoor inzet die geen morele bezwaren hebben.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Laten we het over onze hobby hebben, de mededeling was, dat vliegverkeer verboden was, dus ook voor drones.
Ik respecteer andere meningen, maar daar is dit forum niet voor bedoeld.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Kom op zeg. Mogen gesprekken ook gewoon even ontstaan of mogen droneliefhebbers alleen over drones praten?

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Dus jouw mening gaat? Erg sociaal. Verschillende mensen, verschillende wensen. Voor mij is een platvorm als dit een mooi iets om mensen met dezelfde interesse te leren kennen en kennis te delen en..... om gewoon normale gesprekken te kunnen voeren die inderdaad soms wat off-toppic gaan. Ergerlijk als mensen als jij daar meteen bovenop moeten. Ik vraag me ook af wie jij bent dat je meent te moeten bepalen waar een forum precies voor bedoeld is. Lijkt mij dat het gebruik uiteindelijk door de gebruikers samen gevormd en beoordeeld word of dat nou door de oprichters anders bedoeld is of niet.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt: