Timelapse bouwplaats maken

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Volvo4life

New Member
Lid geworden
21 dec 2020
Berichten
13
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
37
Locatie
Boven-Leeuwen
Collega drone-liefhebbers,

Het heeft even geduurd (Voordat de spaarpot voldoende was gevuld :p ), maar de kogel is door de kerk: ik heb een Mavic 2 Pro gekocht!
Ik heb zojuist de certificaten gehaald en ga binnenkort (zsm!) de lucht in.

Mijn werkgever wil graag van zijn nieuwbouwproject (bedrijfspand) een timelapse gemaakt hebben. Mij lijkt dit gaaf om met een drone te doen.

Ik heb hier wel een paar ideeën bij, maar hoor ook graag tips en suggesties van jullie.
Mijn gedachte is:
* Wekelijks een cirkel vliegen om de bouwplaats. Deze cirkel obv dezelfde hoogte en positie.
* Wekelijks maken van een 360 graden pano van bovenaf.
Is bovenstaande nauwkeurig genoeg denken jullie? Kun je evt ook met waypoints werken en is dit preciezer?

Daarna zijn de beelden eenvoudig achter elkaar af te spelen om een timelapse te krijgen.

Ben erg benieuwd en zie er naar uit hiermee aan de slag te gaan!

Mvg,
Martijn
 
Ik denk best effe én de handleiding goed bestuderen ivm timelapse en waypoints en dan Youtube uitvlooien over dit onderwerp. Best met waypoints werken... Die kan je als de logica klopt (ikzelf heb een MA2) de waypoints programmeren en opslaan voor later gebruik... Dus kan je op verschillende momenten hetzelfde traject herhalen.... Dit kan al een eind in de goeie richting zijn...
Manueel kan je onmogelijk steeds dezelfde bewegingen maken ...
Vond deze hieronder... Maar er zijn er tientallen andere? Betere? Gewoon allemaal checken is de boodschap.