Toekomstige vlieger

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DennyRoermond

New Member
Lid geworden
7 jun 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
47
Locatie
Roermond
Hallo,

Al jaren ben ik aan denken een drone te kopen, eindelijk de stap willen maken, maar door de nieuwe drone regels in de EU een beetje sceptisch. Ik ben al jaren hobby fotograaf en wil dan ook heel graag de lucht in om mijn natuurfotografie uit te breiden. Ik wilde de Mavic air 2 halen maar nu ik weet dat deze over 2 jaar in de a3 categorie gaat vallen. Daardoor vind ik het een vrij forse investering voor 2 jaar vliegen.
Weet iemand of de Zoom 2 wel een CE keurmerk heeft en deze in de toekomst onder de a2 groep gaat vallen? Ik weet dat er een theorie examen in de toekomst nodig is, dit is voor mij geen enkel probleem te volgen.

Groet,
Denny
 
Er is momenteel [nog] geen enkele drone die over een CE label beschikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennyRoermond
Hoi Denny. Bekijk even Nieuwe CE classificatie kan niet achteraf worden toegepast op reeds verkochte drones voor meer informatie; als je een drone wilt hebben die met zo'n CE-classificatie helemaal duidelijk voldoet aan de nieuwe Europese droneregels (en na 31 december 2021 niet in een legacy categorie terecht gaat komen met wat meer beperkingen) dan zou ik wachten tot dergelijke drones ook daadwerkelijk te koop gaan zijn. Bestaande drones kunnen namelijk niet "komen te vallen" in enige categorie onder die regelgeving als ze er niet mee verkocht zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DennyRoermond
Hallo Denny,

Ik zou even wachten totdat de Air 2 het nieuwe cx label heeft. Ik verwacht zelf dat DJI nog dit jaar een volgende batch zal uitbrengen die voldoet aan de nieuwe EU drone regels. Ik kan mij niet voorstellen dat ze deze kans laten lopen, want veel potentiële kopers wachten nu toch omdat de huidige Air 2 over enige tijd in categorie a3 komt te vallen. Zelf ga ik waarschijnlijk de Mavic Air 2 wel kopen, maar pas nadat deze het nieuwe cx label heeft (nieuwe batch van DJI).

Je zou nu ook alvast een Mavic Mini kunnen kopen om mee te gaan oefenen, deze komt ook in de hogere categorie, maar hiervoor heb je naast het basiscertificaat geen aanvullend examen nodig. Ik ben begonnen met speelgoed drones en langzamerhand maak ik steeds een stapje hoger met de dronehobby. Volgens mij is dat de beste manier om een goede dronepiloot te worden. Ook een nieuwe Air 2 die voldoet aan de EU regels kun je met een basiscertificaat EU dronebewijs gaan vliegen.

De Mavic Mini wordt naar mijn mening erg onderschat en je kunt hiermee behoorlijk mooie en kwalitatief goede beelden schieten. Zelf met redelijk wat wind, hoewel veel vliegers de windgevoeligheid als een negatief punt van de Mini belichten omdat deze drone zo klein en licht is. Zie mijn video die ik met behoorlijk wat wind met de Mini heb gemaakt op YouTube:


Meer video´s die ik met de Mavic Mini heb gemaakt kun je vinden op mijn YT kanaal Gekol Drone Videos.

Hoop dat je wat hebt aan deze info.

Groet, Geert.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennyRoermond
Dank jullie wel voor de reacties.

Ik wacht nog even met de aanschaf, totdat er een CE keurmerk op de drones zitten. Hopelijk duurt dat niet te lang, tot die tijd blijf ik even met mijn camera op de grond staan.