Toekomstige vlieger

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DennyRoermond

New Member
Lid geworden
7 jun 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
47
Locatie
Roermond
Hallo,

Al jaren ben ik aan denken een drone te kopen, eindelijk de stap willen maken, maar door de nieuwe drone regels in de EU een beetje sceptisch. Ik ben al jaren hobby fotograaf en wil dan ook heel graag de lucht in om mijn natuurfotografie uit te breiden. Ik wilde de Mavic air 2 halen maar nu ik weet dat deze over 2 jaar in de a3 categorie gaat vallen. Daardoor vind ik het een vrij forse investering voor 2 jaar vliegen.
Weet iemand of de Zoom 2 wel een CE keurmerk heeft en deze in de toekomst onder de a2 groep gaat vallen? Ik weet dat er een theorie examen in de toekomst nodig is, dit is voor mij geen enkel probleem te volgen.

Groet,
Denny
 
Er is momenteel [nog] geen enkele drone die over een CE label beschikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennyRoermond
Hoi Denny. Bekijk even Nieuwe CE classificatie kan niet achteraf worden toegepast op reeds verkochte drones voor meer informatie; als je een drone wilt hebben die met zo'n CE-classificatie helemaal duidelijk voldoet aan de nieuwe Europese droneregels (en na 31 december 2021 niet in een legacy categorie terecht gaat komen met wat meer beperkingen) dan zou ik wachten tot dergelijke drones ook daadwerkelijk te koop gaan zijn. Bestaande drones kunnen namelijk niet "komen te vallen" in enige categorie onder die regelgeving als ze er niet mee verkocht zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DennyRoermond
Hallo Denny,