Toerist krijgt $20.000 boete nadat zijn drone per ongeluk op druk vliegveld landde

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.326
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Een toerist uit de Amerikaanse staat Californië heeft een boete gekregen van maar liefst 20.000 dollar nadat zijn drone per ongeluk net naast één van de start- en landingsbanen van McCarran International Airport bij Las Vegas was geland. De man had zijn drone laten opstijgen vanaf de Strip, maar door een storing ging de drone ervandoor en dreef af richting vliegveld.

Lees verder
 
Prima dat er een boete staat op een niet zo snuggere actie. Al heb ik wel berichten gezien dat de hoogte van het bedrag misschien wat excessief zou zijn. Zonder meer te weten over de daadwerkelijke geleden kosten door het sluiten van een vliegveld (vast niet weinig!) neig ik daarook naar..

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
Het is niet de geleden schade die de hoogte van de boete bepaalt, maar de gevaarszetting. In Nederland zou de boete waarschijnlijk rond €3000 a €5000 uitgekomen zijn, schat ik zo (redenatie: €7800 max en er zijn geen doden of gewonden gevallen). Amerikanen doen alles nou eenmaal groter .
Overigens, als je het principe van pakkans x boetebedrag = effectiviteit toepast, had de boete in Nederland nog wel hoger mogen liggen dan in de USA


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr